خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

برخورد جدی با هر گونه کم فروشی، احتکار و گرانفروشی

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۸۲۴

در صورتی که تولید کننده و یا عرضه کننده ای بخواهد تحت عنوان فاز دوم هدفمندی یارانه ها قیمت‌ها را تغییر دهد؛ کاری غیر قانونی انجام داده و بازرسان نظارت بر اصناف با هر نوع کم فروشی، احتکار و گرانفروشی و جعل برند برخورد خواهند کرد.

رئیس اتاق اصناق کشور گفت: با هر گونه کم فروشی، گران فروشی و احتکار برخورد جدی خواهد شد.

قاسم نوده فراهانی، رییس اتاق اصناف کشور درگفت گو با خبر نگار ایلنا با مقایسه وضعیت بازار در فاز اول و دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: با اجرای فاز اول هد فمندی یارانه‌ها شاهد کم فروشی برخی از تولید کنندگان مواد غذایی و لبنی بودیم که این افراد با دستکاری در حجم و وزن کالا‌ها اقدام به کم فروشی و تقلب می‌کردند.

وی افزود: این اقدام کاملا غیر قانونی بود به عنوان مثال در حالی که بر روی قوطی کالایی وزن نهصد گرم لحاظ شده بود محتویات داخلی آن وزنی کمتر داشت.

نوده فراهانی ادامه داد: در فاز دوم با افزایش نرخ حامل‌های انرژی و تاثیر آن بر روی هزینه‌های تولید، تولید کنندگان به راحتی می‌توانند با ‌آنالیز قیمت‌ها این موضوع را به سازمان حمایت منتقل کنند و با کار‌شناسی این سازمان مجوز تغییر قیمت‌ها را بگیرند.

فراهانی ادامه داد: در صورتی که تولید کننده و یا عرضه کننده‌ای بخواهد تحت عنوان فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌ها را تغییر دهد؛ کاری غیر قانونی انجام داده و بازرسان نظارت بر اصناف با هر نوع کم فروشی، احتکار و گرانفروشی و جعل برند برخورد خواهند کرد.

وی افزود: ما مدعی هستیم که اصناف خاکریز اول اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها هستند و در مرحله اول نیز بدون حضور اصناف اجرای آن غیر ممکن بود و با تجربه‌ای که از فاز اول هدفمندی داریم ضمن برنامه ریزی‌های گسترده طرح دیده‌بان بازار را معرفی کردیم و ۵ مدیر متخصص و با تجربه را برای این موضوع انتخاب کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز