خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس مسایل اقتصادی در گفتگو با ایلنا:

برگزاری روز ملی صادرات خروجی مفیدی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۲۴

اگر مسوولان بانکی به مقوله تولید نگاه ویژه‌ای داشته باشند قطعا مسیر صادرات کالا در کشور به سرعت طی می‌شود و این تلاشگران نیز با جان و دل برای پیشرفت اقتصادی کشور قدم برمی‌دارند.

یک کارشناس مسایل اقتصادی گفت: برگزاری روز ملی صادرات خروجی مفیدی ندارد.

محمدباقری صدری، کارشناس مسایل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب اظهار داشت: خروجی روز ملی صادرات باید رفع مشکلات صادرکنندگان و توجه ویژه به صادرکنندگان باشد این در حالی است که برگزاری این مراسم در این روز صرفا جنبه نمادین دارد.

صدری با بیان اینکه بانک‌ها باید از صادرکنندگان حمایت کنند، افزود: بالا بودن نرخ بهره بانکی از جمله مشکلات موجود صادرکنندگان است و سال گذشته هرج و مرج بازار ارز باعثدامن زدن بیشتر مشکلات بر سر راه صادرکنندگان شد.

به عقیده وی حمایت بنگاه‌های اقتصادی نظیر بانک‌ها می تواند یکی از عوامل ایجاد انگیزه در بین صادرکنندگان باشد.

این کارشناس اقتصادی گفت: اگر از سرمایه‌گذار و تولید کننده داخلی حمایت‌های لازم صورت گیرد قطعا بازارهای خارجی با کالاهای ایرانی رنگارنگ می‌شود.

وی با تأکید بر این مطلب که در حال حاضر خیال سرمایه‌گذار بابت تولید کالا راحت نیست گفت: باید بسترهای لازم در زمینه همکاری با فعالان اقتصادی فراهم شود.

صدری از برنامه‌های ارایه شده توسط تیم اقتصادی دولت جدید حمایت و تصریح کرد: این تیم به خوبی مسایل اقتصادی و چالش‌های پیش روی اقتصاد کشور را بررسی و نسبت به اعلام برنامه‌ها عمل کرده است.
این کارشناس اقتصادی ظرفیت‌های خالی و نیز وجود نیروهای جوان را از جمله فرصت‌های مناسب در جهت تولید کالای ایرانی عنوان کرد.

وی گفت: اگر مسوولان بانکی به مقوله تولید نگاه ویژه‌ای داشته باشند قطعا مسیر صادرات کالا در کشور به سرعت طی می‌شود و این تلاشگران نیز با جان و دل برای پیشرفت اقتصادی کشور قدم برمی‌دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز