خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بهره مندی ساکنان شهرهای زیر20 هزار نفر از مزایای بیمه روستاییان و عشایر

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۱۷۲

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر سیستان و بلوچستان گفت: ساکنان شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت می‌توانند با عضویت در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از مزایای آن برخوردار شوند.

امان الله شاقوزایی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: علاوه بر روستائیان و عشایر، ساکنان شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت هم می‌توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی و پرداخت حق بیمه ماهیانه حداقل 27500 تومان و حداکثر 70000 تومان که بصورت سالیانه اخذ می‌شود، از مزایای صندوق بهره‌مند شوند. 

وی با اشاره به پرداخت هفتاد درصد حق بیمه توسط دولت در حمایت از جامعه هدف، گفت: حقوق مستمری بازنشستگی دوران پیری، حقوق مستمری از کارافتادگی، حقوق مستمری بازماندگان (فوت) و نقل و انتقال سوابق بیمه ای از خدمات مهم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است که در گذار از شرایط سخت می‌تواند موثر باشد.  

شاقوزایی افزود: شرط سنی برای ثبت نام و عضویت در صندوق بیمه اجتماعی 18 تا 50 سال است و افراد با مراجعه به نزدیکترین کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی می‌توانند برای عضویت در بیمه اقدام کنند.  

 مدیر صندوق بیمه اجتماعی استان خواستار مشارکت همگانی برای اطلاع رسانی به خانواده ها شد و بیان داشت: بسیاری از خانواده ها به دلیل عدم دسترسی به رسانه های جمعی نظیر تلویزیون، رادیو و روزنامه ها و همچنین فضای مجازی از حقوق شهروندی خود آگاهی ندارند و نتوانسته اند از برخی خدمات ارزشمند دولت بهره‌مند شوند و لازم است برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر همه افراد همکاری و مشارکت نمایند.

وی با اشاره به روز جهانی کارگر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های کارگران در عرصه‌های تولید، خدمات و گردش چرخ اقتصاد و توسعه کشور، گفت: صندوق بیمه اجتماعی در راستای تامین آسایش و رفاه نسبی کارگران و خانواده های آنان، امکان عضویت کارگران فصلی ساکن در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر جمعیت را با تسهیل شرایط فراهم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز