خبرگزاری کار ایران

مستمری صندوق بیمه روستاییان و عشایر ۲۵ درصد افزایش یافت

کد خبر : ۱۷۸۱۰۶

«بر اساس بخشنامه ابلاغی جدید توسط مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۲۵ درصد به حقوق مستمری بگیران این صندوق افزوده شد.»

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از افزایش ۲۵ درصدی حقوق مستمری بگیران این صندوق خبر داد و گفت: این افزایش از ابتدای فروردین محاسبه و مابه التفاوت دو ماه گذشته در پایان خرداد به حساب ۱۸ هزار مستمری بگیر واریز می شود.

به گزارش ایلنا، بر اساس بخشنامه ابلاغی جدید توسط مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۲۵ درصد به حقوق مستمری بگیران این صندوق افزوده شد.

سیدحمید کلانتری گفت: این افزایش با توجه به میانگین تورم نقطه ای و سالانه ایجاد شد که با دریافتی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز همخوانی دارد.

این افزایش از ابتدای سال ۹۳ اجرایی است و مستمری بگیران حقوق خرداد خود را با افزایش ۲۵درصدی دریافت می کنند، همچنین معوقات دو ماه گذشته از سال نیز در این ماه به حساب آنها واریز خواهد شد.

در حال حاضر بیش از یک میلیون خانوار تحت پوشش این صندوق قرار دارند و بالغ بر ۱۸ هزار خانوار نیز از مزایای مستمری از کارافتادگی و مستمری بازماندگان بهره مند می شوند.

گفتنی است کشاورزان غیرساکن روستا که تاکنون بلاتکلیف بودند و زیر پوشش هیچ صندوق بیمه‌ای قرار نمی‌گرفتند با تصویب مجلس شورای اسلامی از سال‌جاری به صورت گسترده می‌توانند تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند.

از نکات متمایز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر حمایت ویژه دولت است به نحوی که دوبرابر هر میزان که بیمه شده بابت حق عضویت پرداخت می‌کند را دولت می‌پردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز