خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

دولت و حاکمیت زمینه اعتراض مسالمت آمیز مردم را فراهم کنند/ جراحی ناگهانی دولت به مردم شوک وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۹۰۵

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: دولت و حاکمیت وظیفه دارند زمینه اعتراض مسالمت آمیز مردم را فراهم کنند.

رضا باوفا در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص شرایط فعلی کشور بعد از گران شدن بنزین گفت: متاسفانه دولت یک تصمیم لازم را به بدترین شکل موجود ابلاغ و اجرا کرد که همین مسئله باعث نگرانی و اعتراض مردم شد.

وی با بیان اینکه کشور از لحاظ اقتصادی چاره ای جز اصلاح قیمت حامل‌های انرژی ندارد، گفت: اما شیوه اجرای آن بسیار مهم است.

باوفا به سیاست اصلاح و افزایش قیمت سوخت در دوره اصلاحات اشاره و اظهار داشت: دولت اصلاحات این سیاست را به صورت تدریجی و پلکانی به سمت قیمت واقعی آغاز و اجرا کرد بدون اینکه به مردم شوک اقتصادی وارد شود و تحت فشار قرار بگیرند اما متاسفانه مجلس هفتم با طرح تثبیت قیمت‌ها جلوی این روند را گرفت و مشکلات عدم اجرای آن برنامه امروز خودش را نشان داد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با انتقاد از نوع اجرای این تصمیم توسط دولت روحانی گفت: دولت بدون اینکه تلاشی برای اقناع و همراهی مردم انجام دهد، بدون اینکه زیرساخت‌ها و زمینه های لازم را فراهم کند به یکباره دست به جراحی ناگهانی زد و  قیمت بنزین را سه برابر کرد که این مسئله شوک زیادی به جامعه وارد ساخت.

باوفا با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها در تمام دنیا ممکن است به اعتراض های مردمی منجر شود، تاکید کرد که اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز حق مردم برای بیان نظرات‌شان است.

وی با ابراز نگرانی از به خشونت کشیده شدن اعتراضات این روزها اظهار داشت : دولت و حاکمیت وظیفه دارند زمینه اعتراض مسالمت آمیز مردم را فراهم کنند، اگر این زمینه فراهم شود بین اعتراضات واقعی و به حق مردم و افرادی که به دنبال سوء استفاده از این شرایط هستند تفکیک ایجاد خواهد شد.

عضو شورای مرکزی اتحاد ملت تاکید کرد: نباید به بهانه سوءاستفاده دشمن حق اعتراض مردم سلب شود.

باوفا با بیان اینکه در سوء استفاده براندازان، آشوب طلبان و دشمنان ایران از اعتراضات مدنی و مسالمت آمیز مردم شکی وجود ندارد اظهار داشت: اما نباید به این بهانه حرکت اعتراضی مردم و حتی برخی رفتارهای احساسی ناشی از خشم و نگرانی از وضعیت آینده تحت الشعاع این مسئله قرار بگیرد و به بهانه سوء استفاده ها راه های اعتراض  مردم بسته شود.

وی گفت : حاکمیت باید در مقابل اعتراضات مردم از خود خویشتنداری نشان دهد اما از سوی دیگر این انتظار نیز هست که پلیس برای امنیت خود مردم با عوامل سازماندهی شده غیر مردمی برخورد جدی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز