خبرگزاری کار ایران

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی مطرح کرد؛

حزب‌الله، ارتش رو به جلو ایران است/ رویای تشکیل ائتلاف آمریکا، اروپا و روسیه برای مقابله با تهران

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۰۷۱

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی مدعی شد: حزب‌الله، ارتش رو به جلو ایران است، بنابراین تحریم‌های آمریکا برای ما در جهت متوقف کردن ایران در منطقه بسیار مهم است.

به گزارش ایلنا به نقل از جروزالم‌پست، «یواو گالانت» وزیر مسکن رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اسرائیل آمادگی برقراری صلح با هر کشور عربی را دارد. او خواستار تشکیل ائتلافی شامل آمریکا، اروپا و روسیه برای مقابله با ایران شد.

وی تصریح کرد که همه روابط ما با کشورهای عربی در خارج از فضای رسانه‌ای به صورت خصوصی و نه به شکل عمومی برقرار می شود و این به خواست متحدان عرب ما اتفاق می‌افتد.

گالانت ادامه داد: ما خواهان برقراری صلح با کشورهای عربی هستیم.

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی در ادامه سخنانش مدعی شد: اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که دلیلی ندارد که ما و عربستان دشمن هم باشیم، ما منافع مشترکی داریم، دشمن مشترکی به نام ایران داریم که منافع عربستان را تهدید می‌کند پس دلیلی وجود ندارد که در منطقه به دنبال صلح نباشیم. اسراییل همیشه دستانش را برای پیمان صلح با همسایگانش دراز می‌کند همانطور که این کار را در زمان جنگ یوم کیپور با مصری‌ها انجام دادیم.

در حالی که اسرائیل هیچ رابطه رسمی با هیچ  کشور عرب زبانی به جز مصر و اردن ندارد، روابط با عربستان سعودی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس در سال‌های اخیر به دلیل نگرانی‌های مشترک در مورد اقدامات ایران در خاورمیانه افزایش یافته است.

گالانت مدعی شد: ایرانی‌ها مهمترین و خطرناک‌ترین تهدید برای اسرائیل و کل جهان غرب هستند. فاصله ایران تا دریای مدیترانه حدود ۱۵۰۰ کیلومتر است. پس آنها هیچ کاری در اینجا ندارند.

وی در ادامه یاوه‌گویی‌های خود مدعی شد که ایران یک نظام امپریالیستی است که درصدد تولید سلاح‌های هسته‌ای است. تهران سه کشور خارجی را کنترل می‌کند؛ در عراق از طریق نظامیان شیعه، در لبنان از طریق حزب الله و در یمن از طریق انصارالله اعمال نفوذ می‌کند و در تلاش برای گسترش نفوذ خود در سوریه است، که تهدیدی جدی برای اردن و اسراییل محسوب می‌شود.

گالانت با تاکید بر ایجاد ائتلاف بین‌المللی با ایالات متحده، اروپا و روسیه به منظور فشار ایران و حزب الله  مدعی شد: ما باید جنگ شیعه‌ها را متوقف کنیم. نباید اشتباهی که درباره لبنان مرتکب شدیم را درباره سوریه هم تکرار کنیم و به ایران اجازه حضور در سوریه را بدهیم. می‌توانیم ایران را از سوریه بیرون کنیم و برای این کار به ائتلاف‌هایی نیاز داریم که به ما کمک کنند، هیچ کشوری نیست که بخواهد ایران در سوریه بماند.

جروزالم‌پست نوشت: «وزیر مسکن رژیم صهیونیستی در ماه اکتبر با چند تن از همتایان خود در کشورهای عربی درباره موضوع ایران گفت‌وگو کردند. روابط بین ایران و عربستان در بدترین شکل خود در سال‌های اخیر قرار دارد که هر کدام دیگری را به بر هم زدن نظم و امنیت منطقه محکوم می‌کنند.»

وی در ادامه سخنان خود درباره ایران مدعی شد که حزب‌الله، ارتش رو به جلو ایران است، بنابراین تحریم‌های آمریکا برای ما در جهت متوقف کردن ایران در منطقه بسیار مهم است.

گالانت از دولت ترامپ برای خروج از برجام تشکر کرد و مدعی شد: «این خروج بزرگترین پیشرفت برای اسراییل محسوب می‌شود.»

گالانت در یاوه‌گویی بی‌اساس خود مدعی شد که ایران می‌خواهد اسرائیل را در غزه، لبنان و سوریه  مشغول کند، در حالی که در همان زمان در زرادخانه هسته‌ای خود سلاح  تولید می کند. حزب الله ۱۰ برابر از حماس قوی‌تر است ما باید با نتایج حضور حزب الله آشنا باشیم. حماس دشمن ضعیفی است ولی همه باید بدانند که اسراییل هر زمان اراده کند، می‌تواند هر کاری را در غزه انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز