خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال ربیعی:

تحریم‌ها باعث شد از پیمانکاران خارجی به سوی نیروهای داخلی برویم

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۶۷۲

وزیر اقتصاد در خصوص حضور پیمانکاران خارجی در پروژه ملی طرح جامع مالیاتی گفت: انعقاد قرارداد با پیمانکاران خارجی در سال‌های ۸۹ و ۹۰ صورت گرفت اما تحریم‌ها مشکلاتی را ایجاد کرد و باعث شد که ما به سوی نیروهای داخلی برویم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، «مسعود کرباسیان» وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص سوال ملی «خدیجه ربیعی ترادنبه» درباره علت عدم اجرای پروژه ملی طرح جامع مالیاتی پس از ۱۱ سال و نقش شرکت‌های مشاور خارجی در این خصوص چگونه بوده است، ‌گفت:‌ اهداف این سامانه در سه محور تعریف شده است؛ جلوگیری از فرار مالیاتی، افزایش و کاهش هزینه وصول است که خوشبختانه افزایش رضایتمندی را در بر داشته است.

وی ادامه داد: این طرح در دولت الکترونیک در دو سال گذشته جزو بهترین طرح‌ها بوده و افزایش رضایتمندی مؤدیان را در بر داشته است.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: این طرح ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته و باعث کاهش رسیدگی و همچنین مدیریت ریسک شده است. از سال ۱۳۹۰ تاکنون یعنی سال ۹۶، ۳۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم که خود افزایش چهار برابری است.

وی در خصوص حضور پیمانکاران خارجی در این طرح گفت: حدود یک سال است که هیچ پیمانکار خارجی‌ای نداریم و باعث افتخار است که تمامی این اقدامات به وسیله افراد تحصیلکرده و متخصص کشور انجام شده است. 

مسعود کرباسیان در پاسخ به صحبت‌های خدیجه ربیعی گفت: در سیستم یک کندی وجود داشت که این کندی ناشی از این بود که ما به نیروهای داخلی اعتماد نکردیم و پیمانکاران نتوانستند با نیروهای ما تعامل مناسبی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: مجلس در برنامه ششم تمهیداتی را مورد توجه قرار داده که وزارت ارتباطات بتواند با ما همکاری کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به طرح ساماندهی الکترونیک گفت:‌ این طرح از چهار سامانه زیرمجموعه تشکیل می‌شود که این زیرسامانه‌ها تقریبا نهایی شده و اجرا و دنبال می‌شوند. یکی از این زیرسامانه‌ها پایگاه اطلاعاتی مؤدیان مالیاتی است که در زمینه کاهش مصرف کاغذ کمک کرد و ما به وسیله این زیرسامانه توانستیم ۲۲ هزار فرار مالیاتی را کشف کنیم و دو میلیون رکورد مالیاتی گرفته شد.

کرباسیان با اشاره به خدمات الکترونیک در این سامانه افزود: به کمک این زیرسامانه ۴۵ میلیون اظهارنامه الکترونیکی گرفتیم و ثبت‌نام و پرداخت و شکایات همه به صورت نرم‌افزاری است و اگر بتوانیم آن را موبایل محور هم بکنیم موفق شده‌ایم و تا پایان سال به سازمان ثبت هم وصل خواهیم شد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به فرآیندهای درون سازمانی گفت: این فرآیندها تا پایان سال عملیاتی خواهد شد و باعث ارتباط با ارباب رجوع می‌شود.

وی در تشریح مدیریت الکترونیک برای حسابرسی‌ها به عنوان چهارمین زیرسامانه گفت: این زیرسامانه ۵۰ پارامتر تعریف می‌کند که بتوانیم موارد مورد نظر را شناسایی کنیم. 

کرباسیان ادامه داد: انعقاد قرارداد با پیمانکاران خارجی در سال‌های ۸۹ و ۹۰ صورت گرفت اما تحریم‌ها مشکلاتی را ایجاد کرد و باعث شد که ما به سوی نیروهای داخلی برویم. ما با پیمانکاران خارجی خلعیت کردیم و دیگر وجود ندارند و به همین دلیل با قوت می‌گویم که می‌توانیم به کمک نیروهای داخلی پیش برویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز