خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهدمقدس:

طرح موضوع همه‌پرسی این را تداعی می‌کند که طرفدار مردم‌سالاری سکولار هستید / اساس نظام را به‌خاطر خوشایند یک اقلیت لاییک بی‌دین وابسته به غرب زیرسوال نبرید

asdasd
کد خبر : ۵۹۴۳۸۴

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس با انتقاد از طرح موضوع همه‌پرسی با استناد به اصل ۵۹ قانونی اساسی، گفت: در این سیل چند میلیونی که در حمایت از نظام برخاستند و در این سیل جمعیت که عکس رهبری این حرف را می‌زنید، می‌دانید چه در ذهن‌ها تداعی می‌شود. این‌که شما طرفدار مردم‌سالاری سکولار هستید، نه مردم سالاری دینی.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس با اشاره به بخشی از خطبه‌های هفته گذشته خود که با استناد به آیه شریفه ۱۲۰ سوره توبه، شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن را از بالاترین عبادات دانسته بود، گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن بر حسب فرموده قرآن در آیه ۱۲۰ سوره توبه عبادت است.

وی با قرائت متن این آیه شریفه قرآن کریم گفت: کسی قدم نمی‌گذارند در مسیر راهپیمایی، مگر این‌که برایش عمل صالح ثبت شود. این آیه قرآن است. روی کره زمین هم بگردیم، هیچ اقدامی به اندازه قدم گذاشتن در راهپیمایی ۲۲ بهمن کفار را به غیظ نمی‌آورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: دیدید که چگونه کفار از این قدم‌های شما به غیظ درآمدند. این را بنده در هفته قبل عرض کردم. برخی جریان‌ها و سایت‌ها و رسانه‌های داخلی وابسته به دشمن، سوءاستفاده کردند. این که می‌گویم وابسته به دشمن ظن و احتمال نیست. یقین است و شاهد آن نیز همین کاری است که کردند. آن‌ها شروع کردند به استهزاء و مسخره کردن قرآن. نه آیه را نوشتند، نه معنای آن‌را و گفتند فلانی گفته شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن کفار را به غیظ می‌آورد. مگر آن زمان، راهپیمایی ۲۲ بهمن بوده است؟!

وی افزود: دیدید که صدای استعماری انگلیس یعنی بی‌بی‌سی چگونه به نقل از آنها این حرف را نشر داد. دلیل اینکه این‌ها وابسته‌اند، آن است که دشمن می‌خواهد انقلاب ما را از دین جدا کند. می‌خواهند این‌که یک نفر به آیه قرآن استناد می‌کند که حمایت مردم در روز ۲۲ بهمن دقیقاً بر عبادت دلالت دارد را مسخره کنند. اینقدر مسخره می‌کنند که خود آیه و معنای آن‌را نمی‌گویند. آن‌ها برای رسیدن به خواست دشمن، پای همه‌چیز، حتی انکار قرآن ایستاده‌اند. این‌ها حاضرند از همه‌چیز بگذرند. اگر مرد بودید، آیه قرآن را می‌نوشتید.

خطیب نماز جمعه مشهد همچنین اضافه کرد: برخی از آقایان نیز گفتند، شما گفتید نص صریح قرآن، درحالی که این نص صریح نیست، بلکه تفسیر است. شما انتظار دارید بنده با معنای اصطلاحی نص به معنای اصولی آن با مردم حرف بزنم؟! نص را به اظهار معنی می‌کنند. این اظهار قرآن است و بر اثر اظهار قرآن دلالت دارد که شرکت در این راهپیمایی، بالاترین عبادت است.

علم‌الهدی تصریح کرد: این ناپاکان وابسته به دشمن، ضد آیه قرآن حرف می‌زنند، مسخره می‌کنند و بعد بی‌بی‌سی می‌آید حرف آن‌ها را بازنشر می‌دهد. برخی مسائل از داخل به خارج می‌آید اما امروز آن‌قدر خباثت بالا گرفته که این‌ها مطلب می‌گویند و بی‌بی‌سی حرف این‌ها را بازنشر می‌کند. ببینیند عزیزان چه خطراتی نظام و انقلاب ما را تهدید می‌کند.

او اضافه کرد: این‌ها می‌خواهند دینی بودن و اسلامی بودن نظام از این کشور برود. این حرف شما بود. این شما مردم بودید که اظهار کردید. مصاحبه شد و پخش شد. مردم از مشکلات معیشتی شکایت داشتند اما در عین حال می‌گفتند برای حمایت از نظام آمدیم. اگر این‌ها از مشکلات شکایت دارند، اگر مدیریت‌های مختلف نتوانسته مشکلات مردم را حل کند اما همچنان از نظام دفاع می‌کنند. این مردم از چه چیزی می‌خواهند حمایت کنند؟! جز از دینی و اسلامی بودن نظام؟! جز از این‌که نظام را دوست دارند؟!

او به حضور آحاد مختلف ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: در این راهپیمایی حتی افراد و جوانانی که ظاهر اسلامی نداشتند هم می‌گفتند برای حمایت از نظام آمدیم. حتی اگر ظاهر اسلامی نداشتند، عاطفه دینی داشتند و از نظام به‌خاطر دینی بودن آن حمایت می‌کردند.

وی افزود: در این راهپیمایی روی دست مردم فقط عکس امام و رهبری دیدید. مردم فقط این‌ها را می‌خواهند. در راهپیمایی مشهد عکس‌هایی بین مردم و در دستان مردم دیده می‌شد که همگی یکسان بود. بررسی کردم که این عکس‌ها را چه کسی میان مردم پخش کرده که این‌طور یکسان همه یک نوع عکس در دست دارند. معلوم شد، هیچ نهاد دولتی و حکومتی نبوده و یک نهاد مردمی امر به معروف و نهی از منکر این عکس‌ها را پخش کرده است.

خطیب نماز جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: می‌بینید که مسئله دینی بودن و اسلامیت این نظام و انقلاب است و بحث از مردم‌سالاری سکولار در میان این مردم غلط است. ما مردم‌سالاری دینی داریم. آن وقت شما مردم را به اصل ۵۹ قانون اساسی حواله می‌دهید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با قرائت این اصل از قانون اساسی گفت: اصل ۵۹ قانون اساسی می‌گوید «در مسایل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد. در خواست مراجعه به آراء عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد» و بعد شما می‌آیید در این سیل جمعیت چند میلیونی اصل ۵۹ به رخ مردم می‌کشید؟ مردمی که عکس رهبری در دست‌شان است.

او گفت:  قبل از اصل ۵۹ اصل ۵۷ است که می‌گوید «قوای حاکم در جمهور اسلامی ایران عبارتند از: قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضاییه که زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت بر طبق اصول آینده این قانون اعمال می‌گردند. این قوا مستقل از یکدیگرند» سه قوه حاکم‌اند اما زیرنظر ولایت فقیه. همه عقده‌ها و گره‌های سر درگم با درایت رهبری حل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین یادآور شد: در اصل ۱۱۰ قانون اساسی، فرمان رفراندوم هم از اختیارات ولی فقیه است. این هم به او مربوط است. واقعاً در این سیل چند میلیونی که در حمایت از نظام برخاستند و در این سیل جمعیت که عکس رهبری را در دست داشتند،‌ این حرف را می‌زنید، می‌دانید چه در ذهن‌ها تداعی می‌شود. این‌که شما طرفدار مردم‌سالاری سکولار هستید، نه مردم سالاری دینی.

علم‌الهدی در پایان تصریح کرد: توجه داشته باشید اساس نظام را به‌خاطر خوشایند یک اقلیت لاییک بی‌دین وابسته به غرب زیرسوال نبرید. این سیل چند میلیونی که برای اسلامی و دین آمدند را برای خوشایند یک اقلیت لاییک بی‌دین نادیده نگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز