خبرگزاری کار ایران

تابش در موافقت با کلیات بودجه:

نظام بودجه‌ریزی کشور نیاز به تحولی اساسی دارد/ همه نهادهای حکومتی برای حل مسائل اساسی کشور کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۵۳۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نظام بودجه‌ریزی نیاز به تحولی اساسی دارد در غیر این صورت بودجه تا یک یا دو سال آینده به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا تابش در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس در موافقت با لایحه بودجه ۹۷ در گفت: مردم باید از توسعه برخوردار شوند و فقر باید از بین برود.

وی با بیان اینکه جامعه ما انتظاراتی دارد و دولت با این انتظارات روبرو است، اظهار کرد: منابع دولت محدود است. چراکه این نیازها و این منابع با هم متناسب نیستند. لذا همه نهادهای حکومتی باید به حل مسائل اساسی کشور از جمله اقتصاد و اشتغال و پرداخت به آسیب‌های اجتماعی و مشکلات کمبود آب در کشور کمک کنند.

تابش افزود: دولت در تدوین لایحه بودجه، نوآوری‌هایی داشته اما می‌توانست از فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مجلس و نمایندگان مردم کمک بگیرد که این اتفاق صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس نقطه نظرات مثبتی دارند که بیان خواهند کرد و امیدواریم با همکاری عزیزان این کلیات به تصویب برسد.

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه در لایحه بودجه باید نوآوری‌هایی صورت بگیرد تا هم‌افزایی بیشتر در کشور ایجاد شود گفت: مطالبات و خواست مردم را باید تحقق ببخشیم و از منابع موجود در جهت فقرزدایی، ‌ایجاد اشتغال، آبادانی و عمرانی کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به سخن رئیس جمهور مبنی بر اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان باید به اجبار تخصیص بدهیم بیان داشت: من اینها را بررسی کردم که به عدد ۱۹۵ هزار میلیارد تومان رسیدم و ۵۶ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاصی در جای خود محل بحث است.

نائب رییس فراکسیون امید با بیان اینکه هر بخشی از بودجه کشور تعیین تکلیف شده است بیان داشت که با این روند اداره کشور، نظام بودجه‌ریزی نیاز به تحولی اساسی دارد در غیر این صورت بودجه تا یک یا دو سال آینده به نتیجه نخواهد رسید.

این نماینده مجلس توجه به نگرانی خانواده‌ها، توجه به کاهش جلوه‌های ویژه فقر، توجه به توسعه و سلامت، بودجه‌‌ریزی مبتنی بر عملکرد با هدف بهره‌وری و تفویض اختیارات و نظم مالی را از نکات مثبت موجود در لایحه بودجه ۹۷ دانست.

تابش توجه قرار دادن افزایش حقوق کارکنان دولت به میزان ۱۰ تا ۱۸ درصد که کمتر از ۲.۵ میلیون تومان درآمد دارند را از نگاه ویژه دولت به این قشر ارزیابی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز