خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای؛

حزب اتحاد ملت اعلام قدس به عنوان پایتخت اسراییل را به شدت محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۵۸۷

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با صدور بیانیه‌ای اقدام دولت ترامپ در اعلام شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت اسراییل را به شدت محکوم و همه دولت‌های منطقه را به اتحاد و کنارگذاشتن اختلافات خویش در مقطع زمانی فعلی دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه حزب اتحاد ملت به شرح زیر است:

به نام خدا

شناسایی شهر اشغالی قدس شریف به مثابه بخشی از خاک و پایتخت رژیم اسراییل از سوی دولت افراطی ترامپ، برخلاف قواعد شناخته‌شده بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و همچنین توافقات، تعهدات و تکالیف بین‌المللی کشور آمریکا است.

انضمام یک طرفه سرزمین دیگر کشور‌ها و ملت‌ها تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند امری قانونی و مشروع تلقی شود. از این‌رو بیانیه دولت فعلی آمریکا به هیچ وجه نمی‌تواند تغییری در وضعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس شریف ایجاد کند.

خشم و خروشی که این تصمیم مستکبرانه در جهان اسلام و ملت‌های بیدار و آزادیخواه جهان برانگیخت و امواج اعتراض و انتفاضه ملت فلسطین را بار دیگر بیدار کرد و نیز واکنش سایر اعضای دائمی شورای امنیت، قاطبه اعضای سازمان ملل، دولت‌های اسلامی و عرب نیز بر این امر صحه می‌گذارد که اقدام آقای ترامپ نمی‌تواند واجد تغییرات حقوقی و عملی در تغییر وضعیت قدس شریف و اماکن مقدسه آن باشد.

در کمال تاسف باید گفت که وضعیت غم‌انگیز منطقه خاورمیانه زمینه‌ساز آن شده است که دولت ترامپ و هم پیمانان صهیونیست آن در داخل آمریکا و رژیم صهیونیستی اوضاع را برای اجرایی نمودن مصوبه سال ۱۹۹۵ گنگره آمریکا مناسب دیده و در مسیر عملی نمودن آرزوهای دیرینه اشغالگران در ضمیمه نمودن سرزمین‌های اشغالی جدید گامی دیگر بردارند.

در واقع مشوق اصلی آن‌ها، رفتار و سیاست‌های برخی از دول تاثیرگذار منطقه است که با کوبیدن بر طبل نزاع‌های منطقه‌ای و منحرف نمودن توجهات مردم منطقه و ملت‌های مسلمان از مسایل مشترک و تهدیدات واقعی به سمت ایران هراسی و قرار دادن جمهوری اسلامی ایران به عنوان تهدید دولت‌های منطقه به جای تهدید مشترک اسراییل بوده‌است.

جاه‌‌‌طلبی‌ها، سیاست سرکوب و مقابله با مطالبات مردم، مقاومت در برابر دموکراسی‌خواهی، حمایت فرصت‌طلبانه از جنگ‌های نیابتی، فرقه‌ای و طایفی، طرح مواضع و اعمال رفتار و رویکرد‌های تفرقه انگیز حکومت‌ها و رهبران حاکم بر منطقه، حاصلی جز توسعه‌طلبی اسراییل و تحکیم سلطه سیاسی و حضور نظامی هر چه بیشتر آمریکا بر منطقه نداشته است. حضوری که پشتیبان و تضمین کننده امنیت اشغال‌گران قدس است.

از جمله می‌توان انضمام شهر اشغالی قدس شریف و دیگر سرزمین‌های اشغالی به اسراییل و نادیده گرفته شدن همه توافقات و معاهدات و قطع نامه‌های پیشین شورای امنیت در قبال مساله فلسطین را ما به‌ازای تلاش جهت کسب حمایت آمریکا از سیاست‌ها و رفتار نابخردانه دست‌اندرکاران حال حاضر عربستان سعودی در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران دانست. وضعیتی که اگر معالجه و از سوی طرفین پایانی بر آن نهاده نشود می‌تواند پیامد‌های به مراتب جبران ناپذیرتری برای همه کشور‌های منطقه و از جمله حامیان آن داشته باشد.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با صدای بلند این اقدام دولت ترامپ را محکوم نموده و بر تعلق همیشگی قدس شریف و بیت‌المقدس به کشور و ملت فلسطین تاکید می‌کند. این شهر به عنوان پایتخت ابدی کشور فلسطین شناخته شده و باقی خواهد ماند. هم‌چنین با تکیه بر حق تردیدناپذیر و به رسمیت شناخته شده فلسطینیان، از مبارزه مشروع مردم و دولت و نیرو‌های مقاومت فلسطینی در جهت استیفای حقوق و سرزمین های از دست رفته خویش و اعاده استقلال و حق حاکمیت ملی حمایت می‌نماید.

ما همه دولت‌های منطقه را به اتحاد و کنارگذاشتن اختلافات خویش در مقطع زمانی فعلی دعوت نموده، مشتاقانه منتظر هستیم دولت جمهوری اسلامی ایران در این امر مهم اسلامی ابتکار عمل را به دست گرفته و در امر احیای اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی و ملت‌های منطقه پیشگام باشد. همچنین امیدواریم سایر دولت‌های منطقه نیز از این امر استقبال نموده و با تاکید بر اشتراکات به جای اختلافات و کنار گذاشتن سیاست‌های تفرقه‌انگیز، سیاست‌ها و اقدامات دولت فعلی آمریکا را عملا ناکام گذارده و به جهانیان ثابت نمایند که ملل منطقه و مسلمان در هیچ شرایطی تداوم اشغال فلسطین را به‌رسمیت نخواهند شناخت و شهر قدس و بیت المقدس -قبله اول مسلمین- را جزئی جدایی‌ناپذیر از خاک فلسطین و پایتخت همیشگی آن دانسته و همواره حامی و در کنار ملت مظلوم فلسطینی بوده و خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز