خبرگزاری کار ایران

بنابر مصوبه مجلس؛

ورود افراد تحریم‌شده توسط ایران به قلمرو کشور ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۸۲۸

نمایندگان مجلس مصوب کردند که صدور روادید ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران برای افرادی که در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند، ممنوع شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه اختصاص داشت، ماده ۶ بخش ششم این طرح را به تصویب رساندند.

به موجب این ماده از طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا، صدور روادید به قلمرو جمهوری اسلامی ایران برای اشخاص مندرج در فهرست تحریم طبق تبصره‌های مواد ۴ و ۵ ممنوع است. 

همچنین براساس ماده ۷ این طرح که در ادامه به تصویب رسید، قوه قضاییه موظف است کلیه اموال و دارایی‌های اشخاص مندرج در فهرست تحریم تهیه شده وفق تبصره‌های مواد ۴ و ۵ این قانون را در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران توقیف نماید و همچنین براساس ماده ۸ نیز وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است کلیه تراکنش‌های مالی مربوط به اشخاص مندرج در فهرست تحریم تهیه شده وفق تبصره‌های مواد ۴ و ۵ این قانون را که در نظام مالی و بانکی جمهوری اسلامی ایران انجام شود متوقف و حساب‌های بانکی آن‌ها را مسدود نماید. 

تبصره – وزیر امور خارجه می‌تواند بنا به اقتضای منافع ملی یا امنیت ملی کشور پس از کسب مجوز از شورای عالی امنیت ملی ادامه درج نام شخص یا اشخاص معینی را در فهرست موضوع مواد ۴ و ۵ این قانون تعلیق یا متوقف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز