خبرگزاری کار ایران

دستورکار صحن علنی مجلس اعلام شد؛

سوالات کریمی‌قدوسی و حاجی‌دلیگانی از وزرای راه و فرهنگ

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۶۵۰

سوال نمایندگان از وزرای راه، کشاورزی و ارشاد هفته آینده در دستور کار مجلس خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی همزمان با اتمام تعطیلات دوهفته‌ای تابستانی که به‌منظور سرکشی به حوزه‌های انتخابیه انجام شد، از ابتدای هفته آینده در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به‌صورت علنی تشکیل جلسه خواهند داد.

این درحالی است که قرار است روز یکشنبه و پیش از برگزاری جلسه علنی، نمایندگان در یک جلسه غیرعلنی با حضور رییس سازمان قاچاق کالا و ارز گزارشی درباره وضعیت قاچاق در کشور را استماع خواهند کرد.

بر این اساس ادامه رسیدگی به طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، لایحه یک فوریتی اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه‌یافته، عشایری‌ و مرزی در دستورکار جلسات علنی این هفته مجلس قرار گرفته است.

همچنین نمایندگان در این سه جلسه علنی طرح الحاق یک ماده به قانون مبارزه با مواد مخدر و لایحه اصلاح تبصره ماده (۸۶) اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم را بررسی خواهند کرد.

علاوه بر آن، بررسی لوایح مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی و لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مجمع مقامات مالیاتی کشورهای اسلامی، موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ارمنستان درمورد استفاده مشترک از دروازه مرزی نوردوز-مغری و موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر ازجمله دیگر دستورکارهای هفته آینده نمایندگان مجلس خواهد بود.

این درحالی است که بررسی چند مورد سوال از وزرای کابینه نیز در دستورکار نمایندگان در جلسات هفته آینده قرار گرفته که بر این اساس سوال جواد کریمی قدوسی نماینده اصولگرای مشهد و کلات از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین سوال حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده اصولگرای شاهین‌شهر، برخوار و میمه از سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سوال سیدکمال‌الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان از وزیر جهاد کشاورزی از دیگر دستور کارهای جلسات هفته آینده مجلس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز