خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در توضیح مصوبه امروز تعیین سقف حقوق مدیران؛

آقایانی که در انتخابات رای نیاورده‌اند نگویند کارنامه مجلس سیاه است/ جوسازی صورت گرفته درباره حقوق مدیران مغلطه‌ای با انگیزه‌های دیگر بود

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۹۹۰

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:جو ناجوانمردانه ای علیه مجلس در رابطه با مصوبه تعیین سقف حقوق مدیران ایجاد شد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در نشست علنی نوبت عصر امروزمجلس شورای اسلامی، در خصوص تعیین سقف حقوق مدیران گفت: بعد از اصلاح قانون برنامه که انجام شد و یک موج خلافی در کشور توسط یک عده‌ای ایجاد شد که البته نمی‌دانم مقاصدشان چیست.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما یک مطلب روشنی را تصویب کردیم و خودتان در جریان هستید که ما برای اینکه موضوع حقوق‌های نجومی در کشور رخ ندهد؛ سقف تعیین کردیم و گفتیم مقامات و مدیران بیشتر از دو برابر حداکثر حقوق نمی‌توانند حقوق بگیرند که بیانگر حدود ۱۰ میلیون تومان است.

مجلس جلوی حقوق‌های بالا را گرفت

او افزود: در کشور حقوق‌های ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومانی نیز پرداخت می‌شد و مجلس آمد این کار را برای تعیین سقف انجام داد،یک عده‌ای حرف می‌زنند و مجلس پیش قدم شد و جلوی حقوق‌های بالا را گرفت.

لاریجانی ادامه داد: برای اینکه معضلی برای کشور به وجود نیاید گفتیم که اگر روسای قوا یا وزرا یا معاونین رئیس جمهور موارد استثنایی دیدند؛ مانند کارشناسان و مشاغل تخصصی که در مناطق عملیاتی، مرزی و محروم مشغول به کار هستند به طور مثال پزشکی در یک منطقه در زمینه تخصصی فعالیت انجام دهد بتوانند ۶۰ درصد از مبلغ مذکور بیشتر حقوق دریافت کنند که بیانگر حقوق ماهیانه۲۰ میلیون تومان است که البته این مسئله مربوط به مدیران و مقامات نبود.

جوی که علیه مجلس ایجاد شده واقعا ناجوانمردانه بود

او افزود: شورای نگهبان به این موضوع ایراد گرفت و آقای حاج بابایی گفتند که نظر بر این است که عبارت مدیریت اضافه شود، مشکل حل می شود. مقصود از انجام این امور این نبود که مقامات این حقوق را دریافت کنند و جوی که علیه مجلس ساخته شده واقعا ناجوانمردانه بود؛البته باید یک زمانی درباره این موضوعات بحث شود.

برخی با الفاظ زشت نسبت به قوه مقننه حرف می زنند/مجلس مهمترین قوه کشور و در راس همه امور است

لاریجانی ادامه داد:مهمترین قوه کشور که در راس همه امور است مجلس است و افرادی که می گویند ما خیلی طرفدار حکومت و ولایت فقیه هستیم، اینجور با الفاظ زشت نسبت به قوه مقننه حرف می زنند که البته باید زمانی در رابطه با این موضوعات بحث شود.

او گفت: بنده یک نکته‌ای دارم در موضوع مذکور ابهامی وجود دارد و کلمه «مدیریت» ممکن است تصور شود شامل مدیران بالای کشور نیز بشود؛ پس این موضوع را بهانه کنند که در آن سقف حقوق ۱۰ میلیون تومانی ایجاد شده، رخنه ایجاد کنند.

لاریجانی ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع به شورای نگهبان ارجاع داده شده ما باید راهی در این رابطه درنظر بگیریم که کلمه "مدیریت" از مصوبه حذف شود و اگر شورای نگهبان ایراد گرفت ما روی حرف خود بایستیم، چرا ما هزینه در این رابطه پرداخت کنیم؟ یعنی اینکه برای تامین نظر شورای نگهبان که آقای حاج بابایی به آن اشاره کردندو ناسزای آن را جرأت نمی‌کنند به آنان بدهند به مجلس می‌دهند که البته ما به حساب این قضیه خواهیم رسید.

لاریجانی ادامه داد: بنده پیشنهاد می‌کنم در این رابطه از نمایندگان مجلس رأی گیری شود تا مشکل و ابهام رفع شود و کلمه "مدیریت" از مصوبه حذف شود و بعد به شورای نگهبان ارجاع داده شود، آقایانی که دلشان می‌خواهد موضوع اصلاح شود، اصلاح کنند.

او یادآور شد: ما از نظر قانونی حق داریم که به این مسئله رسیدگی کنیم به دلیل اینکه موضوع مهمی در کشور محسوب می شود و در این رابطه از نمایندگان رأی گیری می شود و موضوع را بعد از رفع ابهام به شورای نگهبان ارسال می کنیم و اگر ایرادی بود خودشان و مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع را حل کنند.

لاریجانی افزود: در این رابطه از نمایندگان رای گیری خواهد شد تا این معضل رفع شود و  افکار عمومی به ناحق علیه مجلس نباشد؛ بنابراین بر مصوبه قبلی خود اصرار خواهیم کرد. در هر صورت اگر شورای نگهبان رد کرد موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام می رود و به دلیل اینکه مجلس در جریان بررسی لایحه است از نمایندگان رای گیری انجام می شود تا به بحث رسیدگی به مصوبه حقوق ها ورود شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایندگان درخصوص ورود به موضوع اصلاح عبارتی مصوبه برنامه رأی گرفت که نمایندگان با ۱۶۸ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه با این موضوع موافقت کردند.

او پس از تصویب مجدد یکی از بندهای لایحه برنامه ششم توسعه درخصوص سقف دریافتی مدیران کشور گفت: نظر مجلس همین بود و روشن بود و برنظر قبلی خودمان که در صدر ماده آمده بود اصرار می‌کنیم و اگر شورای نگهبان به این مصوبه ایراد گرفت آن را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می کنیم.

لاریجانی افزود: ما به جای اصلاح قبلی این ماده که انجام شد و این همه جاروجنجال در کشور به راه انداختند؛ بر نظر قبلی خود اصرار می‌کنیم تا مشخص شود مجلس چه نظری داشته است.

جوسازی صورت گرفته تنها مغلطه‌ای با انگیزه‌های دیگر بود/امروز مجلس کار بزرگی انجام داد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است توضیحی در این خصوص ارائه شود،تصریح کرد: برای ما در مجلس روشن بود و انگیزه مجلس این بود که جلوی حقوق‌های نجومی را بگیرد و این جفا بود درباره  مجلس که رکنی مهم و اساسی در کشور است حرف‌های سخیف زده شود.مجلس به شکل قانونی باید نظرات شورای نگهبان را لحاظ کند و از نظر ما تغییر مهمی نبود؛چون مقامات صدر این ماده بودند و بیش از میزان 10 میلیون نمی‌توانستند دریافتی داشته باشند.

لاریجانی با بیان اینکه جوسازی صورت گرفته تنها مغلطه‌ای با انگیزه‌های دیگر بود، افزود: ما برای اینکه جلوی این مغلطه را بگیریم تا کسی موج سواری بلاوجه نکند،امروز مجلس کار بزرگی انجام داد و جلوی عده‌ای که قصد سوء استفاده داشتند را گرفت.

نظر مجلس همان بود که از ابتدا گفتیم /نمایندگان امروز جلوی این موج سواری غلط را گرفتند

او با بیان اینکه فردا نگویند مجلس نظر خود را تغییر داد، تصریح کرد: نظر مجلس همان بود که از ابتدا گفتیم و نظر ما از اول همین نظری بود که امروز تصویب کردیم. شورای نگهبان از مصوبه ایراد گرفت و ما برای رفع ایراد شورای نگهبان این جمله را اضافه کردیم؛ اما مسئله اصلی حقوق‌های مقامات همان نظر قبلی بود،اما عده‌ای می خواستند روی موج غلطی سوار شوند که  نمایندگان امروز جلوی این موج سواری غلط را گرفتند؛ بنابراین مجلس همین نظر را از ابتدا داشت و نگویند که نظر خود را تغییر داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه نظر مجلس از ابتدا همین بود، افزود:آقایان نگویند مجلس کارنامه سیاه دارد، حال اگر شما نتوانستید رأی بیاورید آیا مجلس سیاه شده است؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز