خبرگزاری کار ایران

به گزارش بیزینس تایمز:

انگلیس می‌تواند تحریم‌ها علیه ایران را با هدف تجارت لغو کند

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۱۴۴

اینترنشنال بیزینس تایمز نوشت: انگلیس با خروج از اتحادیه اروپا دیگر موظف به رعایت تصمیمات و دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا، از جمله ممنوعیت تعامل با برخی سازمان‌ها و افراد خاص نخواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترنشنال بیزینس تایمز، وکلای شرکت شپرد مولین مستقر در نیویورک به خبرگزاری بیزینس تایمز بین المللی گفته‌اند که با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا روابط تجاری ایران و انگلیس با تدریج افزایش خواهد یافت. ایران با شدت برای سرمایه گذاری در بخش انرژی مستعد است و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فرصت را برای هر دو کشور جهت گسترش روابط اقتصادی فراهم خواهد کرد.

این خبرگزاری نوشت: با خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا دیگر این کشور برای اعمال تحریم‌های اتحادیه علیه ایران تعهدی نخواهد داشت و موظف به رعایت دستور العمل‌ها و تصممیات اتحادیه اروپا از جمله ممنوعیت تعامل با برخی سازمان‌ها و افراد خاص که با مساله نقض حقوق بشر مرتبط هستنند نیست.

این خبرگزاری با اشاره به توییت حمید ابوطالبی معاون دفتر سیاسی روحانی که گفته بود خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فرصت تاریخی برای ایران است و باید از این فرصت جدید بهره برداری کرد گفت: مقامات ایرانی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جشن گرفتند.

در ادامه این گزارش به بیانیه وزارت امور خارجه ایران در خصوص برکسیت نیز اشاره شده و گفته شده است که وزارت امور خارجه ایران یه عنوان یک نهاد دموکرانیک به رای مردم بریتانیا احترام گذاشته و آن را به عنوان خط آزاد اکثریت مردم این کشور در اتخاذ تصمیمات سیاست خارجیشان در نظر می‌گیرد.

به گفته وکلای شرکت شپرد مولین، تحریم‌های آمریکا علیه ایران هم‌چنان می‌تواند روابط تجاری انگلیس با ایران را تحت الشعاع قرار دهد. انگلیس که اتحادیه اروپا را ترک کرده است، قادر خواهد بود در کل به تجارت با ایران بپردازد اما تا جائی که تعاملات آن با ایران با بانک‌ها، دلار یا اتباع آمریکا ارتباطی پیدا نکند.

بر اساس این گزارش، به هر حال انگلیس باید در حالی که روابط تجاری خود را مدیریت می‌کند، اهداف امنیتی‌اش را نیز مد نظر قرار دهد. امنیت انگلیس هم تا حدودی به روابط این کشور با آمریکا که خود در تلاش برای برقراری روابط با ایران است، بستگی دارد.

پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در ماه ژانویه، تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، از جمله تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل لغو و محدودیت‌های تجارت با این کشور رفع شده است اما هنوز تحریم‌های غیر هسته‌ای علیه این کشور به قوت خود باقی است که هم‌چنان دادوستد با برخی موسسات و نهادهای ایرانی را با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز