خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌های استیضاح فانی؛

از حلقه نمایندگان دور هیات دولت٬ تا آمار 116 هزار استخدام دولت قبل+عکس

جلسه طرح بررسی استیضاح وزیر آموزش و پرورش صبح امروز با حضور نمایندگان دولت آغاز شد که حاشیه‌هایی داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ جلسه بررسی طرح استیضاح علی اصغر فانی٬ حاشیه‌های مختلفی داشت که برخی از آنها به شرح زیر بود.

- همزمان با شروع فرایند استیضاح و نطق موافقان استیضاح تشکیل حلقه‌‌هایی از نمایندگان  دور وزرا به صورت ملموس قابل مشاهده بود  و نمایندگان در حال بحث و تبادل نظر و ارائه نامه به وزرا بودند.

- جهانگیری، نوبخت و قاضی‌‌زاده افرادی بودند که تعداد بیشتری از نمایندگان در حال مذاکره با آنها بودند.

- از دلایل عجیب قادرمرزی در مخالفت با فانی٬ یادآوری حادثه شین‌آباد بود که به گفته وی «در همه مدارس ما کپسول اطفای حریق وجود دارد٬ اما در شین آباد نه معلم ما و نه دانش آموز ما طرز استفاده از کپسول آتش‌نشانی را نمی‌دانست.» حال آنکه این حادثه مربوط به دوره وزارت حاجی‌بابایی و دولت احمدی نژاد بود.

- یکی از دلایل نادر قاضی پور در نطق مخالفت خود با وزیر آموزش و پرورش این بود که آقای فانی تعدادی مسئول گذاشته که حتی خود او را قبول نداشته و پشت سرش حرف می‌زنند.

- محسن علیمردانی از دیگر مخالفان فانی بود که در دلیل خود استعفای مدیران آموزش و پرورش برای انتخابات مجلس را ذکر کرد!

- محمود شکری از اقدام وزیر آموزش و پرورش برای هماهنگی این نماینده با فرماندار رضایت نداشت و گفت: «شما وقتی رای می‌گرفتید با نمایندگان کار داشتید٬ اما حال که نوبت بیان مشکلات رسیده٬ می‌گویید با فرماندار هماهنگ کنید.»

- سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات٬ محمود گودرزی، وزیر ورزش٬ محمود واعظی وزیر ارتباطات٬ سیدحسن قاضی‌‌زاده وزیر بهداشت٬ محمد فرهادی وزیر علوم٬ حسین دهقان وزیر دفاع٬ مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی٬ علی صالح معاون پارلمانی٬ محمدباقر نوبخت سخنگوی  دولت٬ محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور٬ ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی٬ محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید معاون رئیس‌جمهور٬ حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه و رضا طلایی‌نیک از جمله همراهان فانی در جلسه استیضاح فانی هستند.

- غلامرضا تاجگردون در بخشی از نطق خود در مورد شخصیت وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد وی همواره یک رفتار فرهنگی داشته و فانی شومن (Showman) و خالی‌بند نیست که این جمله تاجگردون  با فریادهای حمایتی نمایندگان و موافقان فانی همراه بود.

-غلامرضا مصباحی‌مقدم در نطق خود در دفاع از وزیر آموزش و پرورش با خواندن شعری مشهور گفت که «گنه کرد در بلخ آهنگری - به شوشتر زدند گردن مسگری» که این جمله وی با فریادهای احسنت احسنت نمایندگان همراه بود.

- پس از نطق سیدحسین نقوی حسینی در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش  و بیان برخی مسائل توسط وی عده‌ای از نمایندگان با فریادهای دو - دو به این نطق واکنش نشان دادند که فریادهای دو-دو نمایندگان با اظهار نظر رئیس مجلس در مورد درست نبودن اعلام دو - دو و تذکر رهبر معظم انقلاب در این‌باره به نمایندگان رو به رو شد.

- یکی از آمارهای وزیر آموزش و پرورش میان صحبت‌های خود٬ اشاره وی به رقم 116 استخدام وزارت آموزش و پرورش در دولت قبل بود که گفته شد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش

استیضاح وزیر آموزش و پرورش

استیضاح وزیر آموزش و پرورش

استیضاح وزیر آموزش و پرورش

استیضاح وزیر آموزش و پرورش

 

کد خبر : ۲۸۵۹۲۶