خبرگزاری کار ایران

اسلامی:

گروسی در آینده نزدیک به ایران سفر می‎‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۱۸۷

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان از سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آینده نزدیک به ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص میزان همکاری و روابط میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

وی ادامه داد: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام استو یک بخش پادمان است. در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی نسبت به عملکرد ما همیشه روز است.

اسلامی تصریح کرد: درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران  با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

اسلامی در پایان عنوان کرد: گزارشی که آژانس به شورای حکام  می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند  در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد. اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز