خبرگزاری کار ایران

طباطبایی در گفت‌وگو با ایلنا:

خالی‌کردن میدان بازی، خودکشی سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۱۷۶

دبیر کل حزب ندای ایرانیان گفت: خالی‌کردن میدان بازی، خودکشی سیاسی است. همدلانه درخواست می‌کنم به‌ دست خود مرغ نیم‌بسمل دموکراسی را به پای شتاب‌زدگی و رفتارهای هیجانی قربانی نکنیم که شاید روزنه‌ای از دست برود و شاید فردا دیگر فرصتی برای جبران نباشد.

شهاب الدین طباطبایی فعال سیاسی و دبیر کل حزب ندای ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ضرورت شرکت در انتخابات گفت:  لازم است برای مردم توضیح داده شود و قانع‌شان کنیم که تا وقتی در تعامل و گفت‌وگو با قدرت نباشیم، نه‌تنها گره از کار فروبسته‌ای باز نخواهد شد، بلکه گره‌هایی نیز بر مشکلات اضافه می‌شود.

وی در ادامه گفت: در بازی طراحی‌شده برای حذف جریان اصلاح‌طلب که هنوز بخشی از مردم مختصر امیدی به آن بسته‌اند، خودمان را شریک نکنیم؛ چراکه شاید فردا جز حسرت و افسوس نصیبی نبریم. لازم است دقیق و با حوصله توضیح دهیم در موقعیت بودن برای اصلاح‌جویی و اصلاح‌گرایی، لازم و بلکه ضروری است و این با فرصت‌طلبی متفاوت است.

طباطبایی با بیان اینکه اگر مردم از اصلاح‌طلب‌ها و اصولگراها عبور کرده‌اند، معنایش ناامیدی مطلق از اصلاح‌طلبی به‌عنوان تنها راه برون‌رفت از شرایط موجود نیست، گفت: آنها منتظرند راهی میانه نشان دهیم؛ میانه‌روها در برابر تندروها، همچون عاقلان در برابر جاهلان هستند. مردم هم خوب می‌دانند که براندازان و خارج‌نشینان قرار نیست کاری انجام دهند. از مریخ و کرات دیگر هم که کسی نمی‌آید؛ خودمان را داریم و نخبگان و متخصصان محذوفی که باید قدرتی برقرار باشد تا کار را از دست نااهلان به آنانی بسپرند که هنوز دل‌شان برای کشور در سوز و گداز است و البته کم هم نیستند.

این فعال سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: باید یادآوری کرد که تحریم انتخابات درست همان چیزی است که تندروها برایش برنامه‌ریزی کرده‌اند و ما چه راحت، دودستی تقدیم‌شان می‌کنیم آنچه را که آنان می‌خواهند.

طباطبایی با تاکید بر این نکته که قبول کنیم نیروی سیاسی که توصیه‌ای ندارد و هم هست و هم نیست، اعتبار و جایگاهی در عرصه سیاست کسب نخواهد کرد، تصریح کرد: خالی‌کردن میدان بازی، خودکشی سیاسی است. همدلانه درخواست می‌کنم به‌ دست خود مرغ نیم‌بسمل دموکراسی را به پای شتاب‌زدگی و رفتارهای هیجانی قربانی نکنیم که شاید روزنه‌ای از دست برود و شاید فردا دیگر فرصتی برای جبران نباشد.

انتهای پیام/
سعیده امیدی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز