خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

آلمان با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای رژیم صهیونیستی صداقتش درباره حقوق‌بشر را نشان دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۲۰۱

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اگر آلمان و هم‌پیمانانش به راستی به دنبال صیانت از حقوق‌بشر هستند، یک هیات حقیقت‌یاب ویژه را برای رژیم صهیونیستی به دلیل کشتار بی‌رحمانه بالغ بر ۳۰ هزار انسان و شهروند بی‌دفاع که بیش از هفتاد درصد آنان زنان و کودکان هستند، تشکیل دهند و بدین ترتیب صداقت ادعای خود را به جهانیان نشان دهند.

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی اتهام‌زنی وزیر امور خارجه آلمان در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران را تلاشی بی‌حاصل برای سرپوش گذاشتن بر حمایت این کشور از اشغالگری و بی‌تفاوتی نسبت به نقض فاحش حقوق بشر و حقوق بشردوستانه در فلسطین توصیف کرد و گفت: طنز تلخی است که برخی دولت‌های غربی با سابقه حمایت همه‌جانبه از ناقضان حقوق بشر و نقش مستقیم در تأمین و تجهیز رژیم صدام به سلاح شیمیایی در جریان جنگ تحمیلی علیه ایران و نیز حمایت بی پروا از نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه، داعیه دفاع از حقوق بشر را دارند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، مقامات آلمان به بهانه حمایت از حقوق بشر و البته با سیاسی کردن آن، به دخالت در امور داخلی دیگر کشورها می‌پردازند و همزمان با تشدید فعالیت کارخانه‌های اسلحه‌سازی، اقتصاد کشورشان را رونق می‌بخشند.

وی ادامه داد: به آلمان توصیه می‌کنیم بیش از این، با توصیه‌های به ظاهر انسانی و البته خلاف واقع، واژه‌های اصیل و ارزشمند حقوق بشر را وارد بازی‌های سیاسی نکنند.

کنعانی با بیان اینکه شرایط فاجعه‌بار غزه و کرانه باختری و وضعیت نگران‌کننده ساکنان و آوارگان فلسطینی در منطقه رفح، طبل رسوایی و گواه روشنی بر شکست مدعیان حقوق بشر است، اظهار داشت: بر این اساس اگر آلمان و هم‌پیمانانش به راستی به دنبال صیانت از حقوق‌بشر هستند، یک هیات حقیقت‌یاب ویژه را برای رژیم صهیونیستی به دلیل کشتار بی‌رحمانه بالغ بر ۳۰ هزار انسان و شهروند بی‌دفاع که بیش از هفتاد درصد آنان زنان و کودکان هستند، تشکیل دهند و بدین ترتیب صداقت ادعای خود را به جهانیان نشان دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز