خبرگزاری کار ایران

رئیسی در آئین تجلیل از مدال آوران المپیادهای جهانی:

راه نظریه‌پردازی و سخنان نو همیشه باز است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۹۱۶

رئیس‌جمهور گفت: پیشینیان حرف‌های بسیار زدند و جایگاه آنها محفوظ است، اما آیا ما حتما باید همان سخن را بگوییم؟ می‌توانیم با تکیه بر مبانی استوار، سخنان نو و حرفی جدید و نظریه‌ای ارائه بدهیم. راه نظریه‌پردازی و سخنان نو همیشه باز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای جهانی گفت: انقلاب اسلامی توجه به علم، علم افزایی، معرفت افزایی و ارتقا علم را همواره مورد توجه و تاکید داشته است. امام بزرگوار ما به عنوان رهبر انقلاب یک عالم فرزانه بود. امام با وجود سن سال بالا و مشغله فراوان ۵۰ جلد کتاب داشتند و شخصیتی هستند که در حوزه علم و دانش خلاقیت دارند و سخنانی را بیان کردند که اساتید و علمای قبل ایشان این سخنان را نداشتند و همه هم بر مبنای اصول و مبانی است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز پرچمدار ما یک عالم فزرانه است و همواره تاکید بر رشد مراکز علمی دارند.

وی با مقایسه رشد علمی قبل و بعد از انقلاب عنوان کرد: آن وقت چند دانشگاه و دانشجو داشتیم و امروز چند دانشگاه و دانشجو داریم؟ سال ۵۶ تعداد مقالات ما  ۵۰۰ مقاله بود و امروز به ۷۸ هزار مقاله رسیده است امروز بیش از ۳۰۰ مجله بین‌المللی علمی داریم. بالا رفتن علم و رتبه علمی در کشور نشان از توجه به علم دارد. 

رئیسی خاطرنشان کرد: تاکید رهبری به اینکه کارها باید دانش‌بنیان باشد، معنایش آن است که این تاکیدات باید در عرصه اجرا پیاده شود. کاری ارزش دارد که علم پایه باشد و به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان توجه دداشته باشد، لذا علم در زندگی انسان خودش را نشان دهد. ظرفیت علم بسیار بالا است ما جوانان و نوجوانانی داریم که می‌توانند در عرصه‌های داخلی و خارجی افتخار بیافرینند.

رییس‌جمهور گفت: باید افراد موثری در جامعه باشید، افراد موثر برای جامعه شان مفید بودند، معلمان و اساتید افراد تاثیرگذاری هستند. نخبه‌پروری و شاگردپروری بسیار مهم است. شما عزیزانی که موفق به کسب رتبه علمی شده‌اید نباید در این جایگاه متوقف شوید و باید تلاش کنید با استفاده از این جایگاه به مردم خدمت کرده از آن‌ها گره‌گشایی کنید.

رئیسی افزود: باشگاه دانش پژوهان جوان باشگاه اندیشه ورزی است باشگاهی است که اندیشه ها باید در کنار هم قرار بگیرد و از این مباحثات و تبادل اندیشه‌ها، فکر و نظریه نو خلق شود؛ لذا خیلی از مسائل ممکن است در برابر شما قرار بگیرد که قبلی ها نتوانسته باشند برای آن راه حل بیابند اما شما به راحتی آن را حل کنید.

وی یادآور شد: «ما میتوانیم» در عرصه علم و دانش، صنعت، معدن، کشاورزی، آب، برق، زندگی مردم و خیلی عرصه های دیگر نمود دارد و ما می توانیم؛ شما هم در عرصه علمی ثابت کرده‌اید می‌توانید در جایگاه رفیع علمی قرار بگیرید و به جایگاه برتر صعود کنید. پیشینیان حرف‌های بسیار زدند و جایگاه آنها محفوظ است، اما آیا ما حتما باید همان سخن را بگوییم؟ می‌توانیم با تکیه بر مبانی استوار، سخنان نو و حرفی جدید و نظریه‌ای ارائه بدهیم. راه نظریه‌پردازی و سخنان نو همیشه باز است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه با حل مسائل و مشکلات نخبگان به وسیله خود نخبگان کاملا موافق هستم، گفت: توصیه ام به وزیر علوم و آموزش و پرورش این است که از نگاه و نظرات نخبگان برای حل مسائل و مشکلات آن ها بهره ببرند. در جمع نخبگان مسائل مورد بحث و بررسی قرار گیرد، قطعا نتایج این جلسات برای دولت و نخبگان مفید خواهد بود.

رییسی خاطرنشان کرد: در رابطه با تجهیزات ظاهری باشگاه وزیر آموزش و پرورش اقدام کرده است در رابطه با کادری که بتواند اینجا مشغول شود ما حتما موافقت داریم اما افرادی هستند که ممکن است کادر اداری نباشند ولی وجود آنها در اینجا لازم است؛ من با این موضوع هم موافقم و قابل حل است؛ پیشنهادهای خود را ارائه دهید و حتما به سازمان اداری و استخدامی می گویم در این خصوص همکاری کند. من درباره جذب نیرو همواره تأکید داشته ام عدالت در به کارگیری نیرو برای ما بسیار مهم است؛ اینکه فرد شایسته ای جذب شود بسیار مهم است اما عدالت در به کارگیری نیرو خیلی مهم است

وی گفت: ما بنا را در سازمان ها و ادارات کشور بر این گذاشته ایم که ضمن احترام به همه افراد، اما باید جذب نیرو به گونه ای باشد که احساس جامعه این باشد که افراد به عدالت گزینش می شوند و به کار گمارده می شوند؛ احساس آن از اقدام آن مهم تر است؛ حتما از نیروهایی استفاده شود که شایسته کار در این باشگاه باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز