خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیامی بمناسبت ایام اعتکاف:

اعتکاف انسان را به جهانى مملوّ از روحانیّت و معنویت هدایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۷۸۲

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران همزمان با ایام اعتکاف پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا،  متن پیام بدین شرح است،

«مَنِ اعتَکَفَ إیمانا وَ احتِسابا غُفِرَ لَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ»

هر کس از روى ایمان و باور قلبى، و براى تحصیل رضایت پروردگارش، معتکف شود، تمام گناهان گذشته اش بخشیده مى شود.

رسول گرامی اسلام (ص)

بسم الله الرحمن الرحیم

در دنیاى پر غوغاى مادّى امروز، که جاذبه‌ها به سوى مادیّات است و بر قلب و روح انسان زنگارى از غفلت و دورى از خدا می نشیند؛ اگر این زنگار با نیایش و عبادت برطرف نشود، انسانیت و معنویّت از وجود انسان رخت بربسته و انسانی که جایگاه خلیفه اللهی در زمین دارد در ژرفای کج اخلاقی و نیستی سقوط می¬کند. در میان عبادات، «اعتکاف» ویژگى خاصّى دارد و از جهاتى شبیه به مراسم حج و احرام است که انسان را به جهانى مملوّ از روحانیّت و معنویّت سوق مى دهد.

در محیط مسجد سه روز ماندن، روزه گرفتن، به عبادت پرداختن، در خودسازى کوشیدن و به غیر خدا نیندیشیدن؛ تحوّل عظیمى در روح انسان پدید مى آورد که صفا و نورانیّت آن بى نظیر است و الحمدلله جوانان این موضوع را به خوبی درک کرده در سال هاى اخیر اعتکاف از سوى قشر جوان مورد استقبال واقع شده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان ارتشی معنویت محورکه همواره در عمل به شعائر دینی از سازمان های پیشرو است؛ در اعتکاف سال ۱۴۰۲ با نصب¬العین قرار دادن شعار«اعتکاف، معنویت تمدن ساز» و توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله-العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب؛ تمدن سازی و ایجاد زیرساخت های زمینه ساز ظهور را مد نظر قرارداده تا همه اقشار و خصوصا جوانان غیور ارتش انقلابی کشور با حضور گسترده در مراکز نظامی، دانشگاهی، دانش آموزشی و نیز کارکنان پایور، بازنشسته، وظیفه و خانواده های آنها؛ دل و روح خود را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کرده و آمادگی استقبال از بقیه الله الاعظم را کسب کنند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران، مراسم اعتکاف امسال را با رویکرد معنویت و جامعه با تکیه بر جریان سازی دینی دنبال کرده و در بیش از ۲۲۰ مسجد کوی های سازمانی، دانشگاه ها و مراکز آمورشی پذیرای ۱۴۰۰۰ نفر از معتکفین بوده و محافل انس با قرآن کریم، حلقه‌های محبت و معرفت، حلقه های تبینی، سخنرانی سیاسی و اخلاقی و مسابقات فرهنگی را برای رده های مختلف سنی معتکفین با حضور روحانیون ارتش و اعزامی از قم برگزار می کند.

اینجانب ضمن تبریک این رزمایش بزرگ معنوی به همه اقشار خانواده بزرگ و الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران و التماس دعای خیر ایشان، از خداوند منان مسئلت دارم، عبادت خالصانه اعتکاف را از مردم مومن کشور و بندگان صالحش در ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران قبول کرده و ثواب این عبادت شایسته را باقیات صالحات همه آنها قرار دهد. ان شاءالله.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

عباس محمد حسنی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز