خبرگزاری کار ایران

یادداشت ابوالفضل فاتح؛

ایران هدف خدعه و کینه است/ حاکمیت تمرکز امنیتی خود را بر مسائل اساسی قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۲۱۳

ابوالفضل فاتح تاکید کرد: حاکمیت موظف است، تمرکز امنیتی خود را بر مسائل اساسی قرار دهد و از حواشی کاهنده و حزبی و سلیقه‌ای دوری کند. همچنین از هر گونه رویکرد و سیاستی که ملت ایران را شقه شقه و دچار شکاف‌های کاهنده کرده و اجازه توانمندسازی قدرت ملی را نمی‌دهد، پرهیز کند.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل فاتح در یادداشتی با اشاره حادثه تروریستی امروز در کرمان نوشت: 

فاجعه غم بار تروریستی کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، قلوب ملت شریف ایران را جریحه دار ساخت. بیش از یکصد تن از شریف‌ترین مردم میهنمان قطعه قطعه شده و مظلومانه و بی گناه از میان ما پرکشیدند. 

شناخت طراحان خارجی و داخلی این گونه اقدامات به ویژه با توجه به شرایط منطقه دشوار نیست. جریاناتی که در جستجوی آرایش جدید منطقه‌ای و با انگیزه ی گسیختگی داخلی میهنمان، همپیمان شده‌اند و هدفی جز انتقام، و تحمیل ترس و بی ثباتی امنیتی و اجتماعی ندارند. آنان تفاوتی بین اقوام و مذاهب و جریانات و جناح‌های سیاسی  و زن و مرد و پیر و جوان و کودک قائل نیستند. استراتژی شناخته شده آنان به ویژه در شرایط استیصال، ترور و کشتار جمعی است و اگر بتوانند و فرصت کنند از ترورهای بزرگ و کشتارهای جمعی بزرگ‌تر نیز، پرهیز نخواهند داشت. 

باور داشته باشیم ایران به ما هو ایران، هدف خدعه و کینه است و کسانی هستند که به «تجزیه یا محو ایران از نقشه جهان می‌اندیشند». ایران راهی جز قوی شدن ندارد. ملت قدرتمند، ملتی است که در کنار ابعاد امنیتی نظامی، در حوزه دانش، تکنولوژی، اقتصاد، همبستگی اجتماعی، غنای فرهنگی، تنوع سیاسی و کارآمدی حاکمیت از حداکثر امتیازات برخوردار بوده و از  ظرفیت و منابع  خود به شکل بهینه بهره برده و از فرصت‌سوزی‌های فرساینده بپرهیزد. 

امروز، در مرتبه نخست وظیفه حاکمیت است که در این گونه اجتماعات، تمهیدات امنیتی لازم را با توجه به پیچیدگی تهدیدها مد نظر قرار دهد، تا رخنه‌ها و حفره‌ها مسدود شود. پذیرفته نیست که مردمی که با نیات پاک خود و با امید به امنیت در این اجتماعات شرکت می‌کنند، قربانی این گونه ترورهای جمعی قرار گیرند. در نگاهی کلان‌تر نیز حاکمیت موظف است، تمرکز امنیتی خود را بر مسائل اساسی قرار دهد و از حواشی کاهنده و حزبی و سلیقه‌ای دوری کند. همچنین از هر گونه رویکرد و سیاستی که ملت ایران را شقه شقه و دچار شکاف‌های کاهنده کرده و اجازه توانمندسازی قدرت ملی را نمی‌دهد، پرهیز کند. قدرت واقعی ملت، هنگامی است که همبستگی و انسجام درونی به حد اعلای خود برسد و فضایی فراهم شود که همه بتوانند در مسائل سرنوشت‌ساز خود از جمله امنیت ملی سهیم باشند. کشور را از آن خود بدانند و برای ثبات و صلاح آن بکوشند.

قاطبه ملت شریف ایران تکلیفشان با ترور و ترویسم روشن است و این سرزمین پاک را سرزمین امن و آرامش می‌خواهند. در این حال از روشنفکران و اهل فکر نیز انتظار می‌رود با ارائه منظومه‌های فکری متوازن کمک کنند که ابعاد این گونه تهدیدات روشن‌تر شود و افرادی که احیانا در این گونه موارد مرددند، بتوانند حساب مناقشات سیاسی و داخلی را از مقوله تمامیت میهن و امنیت و یکپارچگی ملی تفکیک کنند. بی‌تردید کینه‌ورزی‌ها نسبت به ملت ایران پایان نخواهد پذیرفت، اما تنها در این صورت است که آسیب‌پذیری‌ها تقلیل یافته و امنیت ملی برای یکایک مردم، مفهوم واقعی و حداکثری خود را پیدا خواهد کرد.

به سهم خود برای همه ملت شریف ایران به ویژه خانواده محترم و عزادار شهدای این روز آرزوی شکیبایی و آرامش داشته و از خداوند منان مسئلت دارم که ارواح مطهر شهدای مظلوم این حادثه را هم‌نشین حضرت فاطمه زهرا (س) در بهشت برین قرار دهد. 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ابوالفضل فاتح

۱۳ دی ماه ۱۴۰۲

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز