خبرگزاری کار ایران

یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا:

در بررسی بودجه دقت را فدای سرعت نخواهیم کرد/ کسی اجازه ندارد درخصوص طرح پیشنهادات در زمان بررسی بودجه برای نمایندگان تعیین تکلیف کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۱۹۴

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: در بررسی بودجه دقت را فدای سرعت نخواهیم کرد از سوی دیگر کسی هم اجازه ندارد برای نمایندگان تعیین تکلیف کند. بودجه یک سند مهم است که برنامه‌ریزی یک سال آینده کشور است و با زندگی ۸۵ میلیون نفر ایرانی در ارتباط است، از این جهت اگر کمیسیون یا همکار نماینده‌ای نظری برای بهبود آن دارد حتما باید ارائه دهد

مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که «این دغدغه وجود دارد که به دلیل همزمانی بررسی لایحه بودجه با ایام انتخابات، در بررسی لایحه دقت عمل لازم صورت نگیرد یا از برخی موارد چشم‌پوشی شود»، گفت: ما در این مجلس اگرچه ضعف‌هایی هم داشتیم اما تلاش مجلس یازدهم از روز اول این بوده که در چند بعد کار قانونگذاری و نظارت و پیگیری تا حصول نتایح را انجام دهد. مقام معظم رهبری که با رأفت خودشان این مجلس را مورد لطف قرار دادند، فرمودند که این مجلس نظام مسائل کشور را شناخت.

وی ادامه داد: در حوزه اصلاح قانون بانکداری، اصلاح قانون مالیات که به جای ممیز محور برود به سمت سامانه محور، توجه به مشاغل خرد و کوچک، بحث رتبه‌بندی معلمان، موضوعات مرتبط به مالیات بر سوداگری، قانون جهش تولید مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی، قانون حمایت از مستاجرین، این می‌شود نظام مسائل یعنی با شناسایی مشکلات کشور در یک سیر قانونگذاری حرکت شده تا بتوانیم قدم‌هایی را برای حل مشکلات مردم برداریم.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: در این مجلس یک کار دیگر انجام دادیم و آن سه‌شنبه‌های نظارتی بود تا هر هفته یک مسئول از دولت بیاید و نسبت به علمکرد خود و دستگاه مربوطه به نمایندگان ملت گزارش ارائه دهد و کمیسیون تخصصی مربوطه هم یک گزارش از موقعیت عملکردی اعم از ضعف‌ها و قوت‌ها ارائه دهد.

وی ادامه داد: برنامه هفتم سال پایانی این مجلس آمد و علیرغم اینکه مرسوم بوده سال پایانی کارهای سخت انجام نمی‌شود اما چون توصیه مقام معظم رهبری بود این مجلس ایستاد و سه شیفت وقت گذاشت بیش از ۴ تا ۵ ماه از کمیسیون تا تلفیق و از تلفیق تا صحن علنی برای برنامه وقت گذاشته شد.

عضو کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: برای بودجه هم خط قرمز مجلس همین است که بخواهد کار را رها کند یا سرسری بگیرد. درخصوص مالیات هم که برخی گفتند مجلس می‌خواهد با همکاری دولت مالیات را افزایش دهد از همین‌جا پاسخ می‌دهیم که به هیچ عنوان چنین نیست، دریافت مالیات باید به سمت فرارهای مالیاتی برود.

عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه اظهار داشت: یکی از اقداماتی که انجام شد و اقدام خوب سازمان امور مالیاتی بود، حرکت به سمت سامانه‌ها و افزایش مؤدیان است، یعنی تعداد مؤدیان به دوبرابر افزایش پیدا کرد. ما سال گذشته که بودجه امسال را بررسی می‌کردیم دولت معافیت مالیاتی برای کارمندان را ۷ میلیون تومان در نظر گرفته بود ما این را به ۱۰ میلیون تومان رساندیم، برای سال آینده هم ۱۲/۵ میلیون تومان پیش‌بینی شده است، برای مشاغل کوچک و خرد که شامل بند ج می‌شوند این را از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش دادیم.

وی تاکید کرد: ما به شرطی موافق افزایش مالیات‌ها هستیم که بر کارمندان، کارگران، بازنشستگان، اقشار ضعیف و متوسط، صنوف و مشاغل خرد فشار وارد نکند. در مجموع بنای مجلس این است که بودجه را حتما با دقت بررسی کند و یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان هم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بود که بودجه در یک مرحله رد شد تا حتما این مساله در آن دیده شود.

یوسفی در واکنش به اظهارات معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که گفته بود «اگر پیشنهادات نمایندگان در زمان بررسی بودجه کمتر باشد، بودجه در زمان مناسب تمام می‌شود»، گفت: این را کسی نمی‌تواند تعیین تکلیف کند، ما در بررسی بودجه دقت را فدای سرعت نخواهیم کرد از سوی دیگر کسی هم اجازه ندارد برای نمایندگان تعیین تکلیف کند. بودجه یک سند مهم است که برنامه‌ریزی یک سال آینده کشور است و با زندگی ۸۵ میلیون نفر ایرانی در ارتباط است، از این جهت اگر کمیسیون یا همکار نماینده‌ای نظری دارد برای بهبود حتما باید ارائه دهد

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد کسی پیشنهاد ندهد، اصلا لازم نیست لایحه به مجلس بیاید، دولت خودش بودجه را مصوب و اجرا کند، لایحه به مجلس می‌آید بررسی و در صورت لزوم اصلاح می‌شود و اگر اصلاحی صورت می‌گیرد در جهت بهبود بودجه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز