خبرگزاری کار ایران

اسلامی در جمع خبرنگاران:

سازمان انرژی اتمی امسال در ۱۰ دانشگاه کشور ۱۰۰ بورسیه داشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۳۵۲

رئیس سازمان انرژی اتمی سه بخش از تعاملات این سازمان با دانشگاه‌ها تشریح کرد و گفت: ما بورسیه دانشجویی را از امسال آغاز کردیم در ۱۰ دانشگاه کشور در ۱۰ رشته ۱۰۰ بورسیه ثبت نام کردیم که امسال در دانشگاه تحصیل خود را شروع کردند. برای کارشناسی ارشد هم این کار را انجام خواهیم داد که آخرین الگوی اجرایی ما اقدامی بود که با دانشگاه صنعتی امیر کبیر داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد تعاملات این سازمان با نهاد دانشگاه عنوان کرد: تعاملاتی که برقرار کردیم در سه بخش است؛ بخش اول تعریف مساله‌هایی است که می‌تواند پایان نامه شود، نکته دوم نتایج تحقیقاتی است که می‌تواند در دانشگاه بیاید و با حمایت سازمان تبدیل به فناوری شود و کمک به تجهیز آزمایشگاه‌ها کنیم و نکته سوم این بود که ما بورسیه دانشجویی را از امسال آغاز کردیم در ۱۰ دانشگاه کشور در ۱۰ رشته ۱۰۰ بورسیه ثبت نام کردیم که امسال در دانشگاه تحصیل خود را شروع کردند. برای کارشناسی ارشد هم این کار را انجام خواهیم داد که آخرین الگوی اجرایی ما اقدامی بود که با دانشگاه صنعتی امیر کبیر داشتیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره هدف‌گذاری صنعت هسته‌ای برای تولید برق گفت: ۲۰ هزار مگاوات هم قانون است هم تاکید رهبری است و هم در سند توسعه جامع سازمان پیش‌بینی شده و در اجرای این سند هم ما اقدامات خود را آغاز کردیم. شرکت‌ها تاسیس شده سایت‌ها انتخاب  شدند و در تعدادی از آنها هم عملیات اجرایی آغاز شده و در بقیه هم آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: نیروگاه‌های ما دو نوع است؛ آنها که هدف‌گذاری کردیم هم مقیاس بزرگ برای هزار و هزار و ۲۰۰ مگاواتی است و هم مقیاس کوچک و متوسط است که حدود ۳۰۰ مگاواتی است که در نیروگاه کارون کار آن را آغاز کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز