خبرگزاری کار ایران

اسلامی در جمع خبرنگاران:

سفر مقام‌های آژانس به ایران فعلاً در دستور کار نیست/ طرف مقابل اگر حسن‌نیت داشت، پیش‌نویس قطعنامه با این ابعاد را ارائه نمی‌کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۷۲۲

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طرف مقابل اگر حسن نیت داشت و اگر قرار بود مذاکره را تداوم دهند پیش‌نویس قطعنامه با این ابعاد را ارائه نمی‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره اقدام اروپا برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام عنوان کرد: سیاست فشار حداکثری و اتهام‌پراکنی به جمهوری اسلامی ایران توسط جریان استکباری و صهیونیستی طبیعت آنها است که معتاد به تحریم و سیاست هستند.

وی افزود: قطعنامه‌ای را هم الان پیش‌نویس کرده‌اند و مطالب بسیار ناصوابی را هم در آن آورده‌اند که خودشان می‌دانند حقیقت ندارد. از نظر جمهوری اسلامی ایران این پیش‌نویس مردود است و هیچ ارزشی ندارد. مهم این است که ایران برای پیشبرد برنامه‌های توسعه خود در بخش هسته‌ای برنامه مصوب شده و اعلام شده دارد و در همان چارچوب فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که قرار است هیئتی از آژانس به ایران سفر کند رایزنی‌ها قرار است در چه خصوصی باشد، گفت: فعلاً سفری از سوی مقام‌های آژانس به ایران در دستور کار نیست موضوعی که حائز اهمیت بوده و وزارت امور خارجه آن را پیگیری می‌کند، بحث تداوم مذاکرات بوده که به اشکال گوناگون در دست اقدام است که تاجایی که به سازمان انرژی اتمی مربوط شده موارد ادعایی و اتهامی را پاسخ می‌دهیم.

وی عنوان کرد: آنها اگر حسن نیت داشتند و اگر قرار بود مذاکره را تداوم دهند پیش‌نویس قطعنامه با این ابعاد را ارائه نمی‌کردند. امیدوار و مطمئنیم با توجه به حسن نیتی که جمهوری اسلامی داشته و با صداقت و پاسخ‌های منطقی و مستدلی که به آنها ارائه داده این مسئله کارساز واقع شود و اجازه دهیم که مسیر طبیعی غیرسیاسی و روش حرفه‌ای و ضوابط پادمان ملاک باشد تا بتوانند از آن نتیجه بگیرند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز