خبرگزاری کار ایران

نامه ایران به شورای امنیت درباره تهدید رژیم صهیونیستی به استفاده از بمب اتم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۰۵۶

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت از تهدید رژیم صهیونیستی به استفاده از سلاح هسته‌ای بر ضد غیرنظامیان آسیب پذیر و بی‌گناه در نوار محاصره شده غزه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا، در نامه امیرسعید ایروانی آمده است: مردم بی دفاع غزه که در معرض تجاوزات نظامی مداوم اسرائیل، کشتار‌های وحشیانه، جنایات و مجازات‌های دسته‌جمعی قرار گرفته‌اند و این وضع نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه به حساب می‌آید، اکنون با تهدید هسته‌ای رژیم یاغی اسرائیل روبرو هستند. آنچه نگرانی ما را تشدید کرده، ادعایی است که وزیر میراث اسرائیل در مصاحبه اخیر خود بیان داشته است.

وی افزود: یادآوری این نکته عمیقاً نگران‌کننده است که این دومین‌بار در تنها دو ماه گذشته است که مقامات ارشد رژیم اسرائیل به تهدید استفاده از سلاح هسته‌ای متوسل می‌شوند. پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهدیدات صریحی در خصوص استفاده از سلاح هسته‌ای علیه ایران را مطرح کرد.

در ادامه نامه سفیر ایران آمده است: استفاده یا حتی تهدید محض از سلاح‌های هسته‌ای، صرف نظر از شرایط یا طرف مسئول، نه‌تن‌ها نقض آشکار حقوق بین‌الملل، بلکه همچنین به اصول اساسی مندرج در منشور ملل متحد، به ویژه ماده ۲ (۴) است. علاوه بر این، آنچه این وضعیت را بیش از پیش نگران‌کننده می‌کند زمانی است که چنین تهدید‌های وحشتناکی از سوی مقامات یک رژیم اشغالگر سرچشمه می‌گیرد، رژیمی که بی‌اعتنایی مداوم به قوانین بین‌المللی بشردوستانه نشان داده و به جنایات شنیع بی‌وقفه خود علیه مردم فلسطین از جمله نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت ادامه می‌دهد، و حتی از گرسنگی دادن به مردم به‌عنوان روشی برای جنگ در نوار محاصره شده غزه استفاده می‌کند. علاوه بر این، امتناع آن‌ها از توجه به فراخوان گسترده جامعه بین‌المللی برای آتش‌بس، موجب حیرت جامعه جهانی شده است.

نماینده کشورمان در این نامه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی می‌خواهد که اظهارات بی‌پروا و خطرناک رژیم اسرائیل را محکوم کرده و برای اطمینان از همکاری کامل رژیم با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و پایبندی به پادمان‌ها و رویه‌های راستی‌آزمایی، به آن فشار وارد کند تا برنامه تسلیحات هسته‌ای خود را متوقف کند، و به تمامی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط در مورد سلاح‌های کشتار جمعی ملحق شده و آن‌ها را به‌طور کامل اجرا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز