خبرگزاری کار ایران

خاتمی:

ارادات ما به مردم شعاری نیست/ از علمای بلاد نظرخواهی خواهیم کرد تا لیست مشترک بدهیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۸۸۶

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صندوق رای ابراز است تا اردوکشی خیابانی نشود. حقیقت آن است که مردم را وفادار به انقلاب اسلامی می‌دانیم و ارادات ما به مردم شعاری نیست و واقعی است و رای مردم تشریفاتی نیست و واقعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیداحمد خاتمی کاندیدای ثبت نامی در مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران گفت: اعلام کردند روز ۱۴ آبان روز ثبت نام خبرگان است و من وظیفه خود دانستم که در این انتخابات ثبت نام کنم و از حوزه کرمان ثبت نام خود را انجام دادم. وظیفه ما خود را در معرض خدا قرار دادن است. مردم با تشخیص خودشان اصلح را انتخاب می‌کنند، شورای نگهبان کف تعیین صلاحیت‌ها را مشخص می‌کند و سقف ما مردم هستند تا در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی انتخاب خود را کنند.

وی افزود: انتخابات هدیه خداوند به ملت مسلمان پس از پیروزی انقلاب است. حقیقت این است که پس از پیروزی انقلاب دولت روسیاه پهلوی و دولت‌های دیگر، برای مردم حساب باز نمی‌کردند. از برکات پیروزی انقلاب این بود که صاحبخانه‌ها که مردم بودند به خانه برگشتند و حدود چهل بار به صندوق رای مراجعه کردند و سرنوشت خودشان را رقم زدند و این از برکات نظام مردمی است. این به معنای جمهوریت است و در نظام جمهوریت ما مردم‌سالاری دینی داریم به حمدالله چهل سال است که نظام ما با مردم‌سالاری دینی اداره و گزینش می‌شود.

خاتمی درباره حضور جامعه روحانیت در انتخابات گفت: مثل ادوار گذشته با همکاری یکدیگر در عرصه خبرگان ورود خواهیم کرد و کاندیدای اصلح از نظر جامعه روحانیت معرفی خواهیم کرد. در عرصه مجلس خبرگان رهبری که مجلس فقهاتی است، این وظیفه را انجام خواهیم داد و در انجام این وظیفه از علمای بلاد نظرخواهی خواهیم کرد تا لیست مشترک بدهیم.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در همه ادوار انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان راهبرد دشمنان برگزاری انتخابات کم رمق و کم نشاط بود. برگزاری این دوره از انتخابات این انگیزه را ایجاد کرده است تا مشارکت بیشتر باشد. حتی گاهی خودشان در قالب سوال مطرح می‌کنند به نظر شما چه کنیم تا مشارکت بیشتر باشد؟ مردم ما این چهل و چهار سال با نظام بودند و هستند و با شکوه در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت می‌کنند. آن‌ها که متدین هستند، در امر جامعه، در مسئله‌ای که حضورشون لازم است، حضور دارند متدینن بر اساس دین خواهند آمد آن‌هایی که متدین نیستند برای وطن و سربلندی ایران عزیز در انتخابات شرکت خواهند کرد. این سربلندی از رهگذر انتخابات می‌گذرد و باید بیایند و آنچه را که می‌خواهند ابراز کنند. صندوق رای ابراز است تا اردوکشی خیابانی نشود. حقیقت آن است که مردم را وفادار به انقلاب اسلامی می‌دانیم و ارادات ما به مردم شعاری نیست و واقعی است و رای مردم تشریفاتی نیست و واقعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز