خبرگزاری کار ایران

جابری انصاری در نشست فلسطین، ریشه‌ها و پیامدها:

اسرائیل خنجری است که در خاورمیانه کاشته شد تا مانع رشد و توسعه کشورهای اسلامی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۵۷۴

کارشناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: اسراییل دشنه و خنجری است که در خاورمیانه کاشته شد اما مانع و سد راهی در مسیر رشد و توسعه و پیشرفت کشورهای اسلامی است و در ازای حمایت غربی ها خدمات و سرویس می‌دهد. البته ما مردم خاورمیانه بی‌تقصیر نیستیم اما اسرائیل مامور این مانع‌تراشی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین جابری انصاری کارشناس مسائل خاورمیانه در نشست «فلسطین؛ ریشه‌ها و پیامدها» با اشاره به سابقه ایجاد دولت اسرائیل گفت: اینکه پروژه ایجاد دولت اسرائیل پاسخی به مسأله یهودی است و این موضوعی است که در برخی فضاهای روشنفکری و آکادمیک مطرح می‌شود؛ صرفاً چنین نیست. آیا اسرائیل تاسیس شده و این پاسخ به این مشکل است؟ بله صهیونیسم سیاسی تفسیری از یهودیت سیاسی است.

وی ادامه داد: صهیونیسم سیاسی بعنوان یک ارائه‌ای از یهودیت سیاسی تفسیر دیگری ارایه می‌دهد و آن اینکه تشکیل دولت مقدمه ظهور است و این دولت باید زمینه‌ساز ظهور مسیح باشد چراکه یهودیان ظهور حضرت عیسی مسیح را بعنوان پیامبر خدا نپذیرفتند.

جابری انصاری در ادامه تصریح کرد: تشکیل دولت اسرائیل در جریان معاهدات پس از جنگ جهانی و در قالب وعده بالفور پیگیری شد. در واقع این دولت تنها پاسخ به مسأله یهودی نیست بلکه بخش بزرگ‌تر همکاری و پیمان میان یهود و ابتدا انگلیس و سپس آمریکا بود.

دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به شکل‌گیری نهضتی برای تحول و پیشرفت در جهان اسلام و کشورهای عربی و تلاش برای تغییر وضعیت این کشورها، عنوان کرد: در واقع در واکنش به این فرآیند که کشورهای عربی و اسلامی در حال طی کردن مسیر جمهوریت و رشد و پیشرفت بودند ایجاد شد و به عبارت دیگر اسراییل دشنه و خنجری است که در خاورمیانه کاشته شد اما مانع و سد راهی در مسیر رشد و توسعه و پیشرفت کشورهای اسلامی است و در ازای حمایت غربی ها خدمات و سرویس می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: البته ما مردم خاورمیانه بی‌تقصیر نیستیم اما اسرائیل مامور این مانع‌تراشی است. بعد از ایجاد دولت اسرائیل ملت‌ها و روشنفکران منطقه گفتند چه کسی دفاع کند؟ ارتش‌ها. در نتیجه ارتش ها قدرت گرفتند و بعد از آن شاهد دومینوی کودتاهای نظامی در منطقه بودیم.

جابری انصاری عنوان کرد: با مرور تحولات و روند وقایع در منطقه به نظر می‌رسد اسرائیل به خوبی به وظیفه و مأموریتی که از سوی تشکیل‌دهندگان برعهده‌اش گذاشته شد عمل کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز