خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

در حوادث اخیر شاهد «هلوکاست‌سازی جدید» بودیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۵۳۷

یک استاد دانشگاه به برخی جزییات از جنگ اخیر از سوی ارتش صهیونیستی علیه مردم غزه اشاره و تصریح کرد: ما در اتفاقات اخیر، نوعی هولوکاست سازی جدید را شاهد بودیم و این خطر احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی  عصر امروز در نشست «فلسطین؛ ریشه‌ها و پیامدها»، با اشاره به حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی و بمباران نوار غزه که از آن به عنوان نسل کشی یاد می‌شود، گفت: افکار عمومی مردم منطقه و جهان نسبت به این حملات واکنش بسیاری نشان داده و این به علت عمق جنایات رژیم صهیونیستی در جریان حملات هوایی به نوار غزه بوده است.

وی ادامه داد: البته برای ایرانیان علاوه بر موارد فوق و ریشه های تاریخی و مذهبی نسبت به مسأله فلسطین، به طور تاریخی روح ظلم‌ستیزی و ایستادن در کنار مظلوم در اولویت است.

به گفته رئیس کارگروه مسئولیت اجتماعی انجمن جامعه شناسی ایران، همواره در طول دهه‌های اخیر شاهد سواستفاده یک رژیم افراطی از آیین های یهودیت در منطقه بودیم اما همواره تفکیک میان یهودیان و صهیونیست ها وجود داشته است.

ربیعی با اشاره به سابقه حمایت مردم ایران از مردم فلسطین، اظهار داشت: هم‌نسل‌های من مسابقه فوتبال میان تیم تاج و هاپوئل اسرائیل را به یاد دارند و آن راهپیمایی اعتراضی که توسط مردم ایران شکل گرفت. این نشاندهنده آن است که مردم ایران همواره حامی مظلوم بودند و نسبت به فلسطین نگاه ویژه‌ای داشتند.

وی افزود: به همین مناسبت مجامع علمی و دانشگاهی ضرورت دیدند که این نشست را برگزار کنند تا شاید براساس روایت‌های بیان شده تغییر دیدگاهی صورت گیرد در بین بخش هایی از جامعه که تحت تاثیر برخی مسائل دچار سردرگمی یا بی‌تصمیمی یا بی‌تفاوتی شده اند.

این استاد دانشگاه به برخی جزییات از جنگ اخیر از سوی ارتش صهیونیستی علیه مردم غزه اشاره و تصریح کرد: ما در اتفاقات اخیر، نوعی هولوکاست سازی جدید را شاهد بودیم و این خطر احساس می‌شود. همینطور که مسائل را نگاه می‌کردم، دیدم هرجایی که فلسطینی‌ها افرادی را اسیر گرفتند، رسانه‌های حامی اسرائیل نامش را گروگان گذاشتند و هرجا که اسرائیلی ها فردی را گرفتند، نامش اسیر شد؛ گویی که آنها در جنگ هستند، اسیر می‌گیرند و فلسطینیان بدون دلیل از میان شهروندان در حال گروگانگیری هستند. یا مثلاً کشته‌ها و شهدای فلسطینی را مرده خطاب کردند و کشته‌های اسرائیل را کشته شده و به قتل رسیده عنوان کردند.

به گفته ربیعی، معتقدم فضایی که این روزها به وجود آمده حتما در ریشه فکر و اندیشه ایرانی به جنبه و بُعد مظلوم‌خواهی و مظلوم‌نوازی تکیه خواهد داشت.

وی با اشاره به سکوت برخی فعالان سیاسی فارسی‌زبان خارج‌نشین خاطرنشان کرد: به یاد دارم در اعتراضات داخلی که در کنار مردم بودیم، برخی در قالب دفاع مشروع درگیری مسلحانه را تبلیغ می‌کردند اما امروز در برابر دفاع مردم فلسطین سکوت کرده اند.

سخنگوی دولت دوازدهم با اشاره به انتظاری که از مجامع بین‌المللی می‌رود، ابراز داشت: از نهادهای بین‌المللی انتظار می‌رود که نسبت به حوادث غزه و بمباران و حملات هوایی بی‌امان به مردم این منطقه واکنش داشته باشند و سکوت خود را بشکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز