خبرگزاری کار ایران

علایی در نشست فلسطین، ریشه‌ها و پیامدها:

ثابت شد که منظومه اطلاعاتی اسراییل هیمنه قبل را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۵۵۰

کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد: منظومه اطلاعاتی اسراییل هیمنه قبل را ندارد و ثابت شد که ضربه‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسین علایی در نشست فلسطین، ریشه‌ها و پیامدها گفت: اصولا مساله اسراییل موضوع خاورمیانه نبوده و موضوع مسیحیان و یهودیان بوده که منجر به هولوکاست شد. اروپا سعی کرد به هر ترتیب این غده سرطانی را به خاورمیانه منتقل کند که اولا مشکل خود را حل کنند و پس از آن باعث ادامه سلطه در منطقه شوند.

وی افزود: این جغرافیا سرزمین فلسطین بوده است و تمام ادیان در کنار هم زندگی می‌کردند اما انگلیسی‌ها بعد از خروج از منطقه می‌خواستند جای خود را به جناح جدیدی بدهند که در نهایت این نقش آفرینی به یهودیان رسید.

این کارشناس مسائل استراتژیک گفت: مساله آوارگی مردم فلسطین دقیقاً از همین روزها شروع شد و حتی به زور فلسطینی‌ها را از کاشانه خود بیرون کردند و توسعه سرزمینی را برای تشکیل دولت کلید زدند و اروپا تصمیم گرفت که این منطقه فلسطینی را به این سرزمین پیوند بزنند. مشکل بعدی بحث حضور یهودیان بود و از این نقطه اقدام به واردات یهودیان کردند.

وی یادآور شد: اسرائیل نه زمین و نه جمعیت در اختیار نداشت و به همین جهت با حمایت مالی و معنوی این انتقال صورت گرفت؛ به گونه‌ای که همین حالا اسرائیل سالانه ۳ میلیارد دلار کمک دریافت می‌کند و این یک پروژه حساب شده و عمیق به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: تا به امروز تعداد آوارگان فلسطینی چیزی در حدود ۷ میلیون است و جمعا حدود ۲ میلیون نفر در وسعت محدود فعلی حضور دارند. اسرائیل هنوز هم فلسطینی‌ها را مجبور به کوچ کرده است و تمام این روند ذیل توسعه سرزمینی آنها معنا می‌شود. آنها به سرزمین‌های اشغالی فعلی هم بسنده نمی‌کنند و به دنبال توسعه سرزمینی خود حتی تا کشورهای اطراف هستند.

علایی خاطرنشان کرد: این استراتژی اسرائیل باعث شده تا اوضاع را به این سمت و سو سوق دهند که بگویند مساله فلسطین، مساله اعراب نیست و در کل حالا این روند به پیمان ابراهیم رسیده است. لذا طرح ابراهیم را باید یک طرح خطرناک دانست؛ چراکه این روند را ذیل عنوان صلح برای همه تعریف می‌کنند. برنامه آمریکا جداسازی در این محور است و به همین دلیل بزرگترین خیانت در همان بدو تاسیس رژیم صهیونیستی را ترکیه انجام داد. این در حالیست که آنکارا از هر سوژه‌ای برای کسب منافع خود استفاده می‌کند که دامنه آن از اوکراین تا اسراییل را فراگرفته است.

وی گفت: باید دانست تشکیل حزب‌الله لبنان به دلیل اشغال این کشور توسط اسرائیل است و اگر رفتار تل‌آویو اینگونه نبود، حزب‌الله تشکیل نمی‌شد. لذا تمام این روند نشان دهنده آن است که یک پروژه عمیق و چندوجهی را شاهد هستیم. توجه داشته باشید که اسرائیل قدرت تهاجم را نه تنها علیه فلسطین، بلکه علیه تمام کشور‌های حامی فلسطین دارا است و سازمان اطلاعاتی آن هم همین روند را پیگیری می‌کند که ترور دانشمندان هسته‌ای ایران هم از همین دسته است. نکته نهایی این است منظومه اطلاعاتی اسراییل هیمنه قبل را ندارد و ثابت شد که ضربه‌پذیر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز