خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای حل اختلاف در نشست خبری:

تلاش می‌کنیم صلح و سازش فرهنگ‌سازی شود/ در مورد محکومان به قصاص، سراغ افراد جنایت‌پیشه نمی‌رویم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۰۱۱

رئیس شورای حل اختلاف کشور گفت: برای تعدادی از محکومین به قصاص ما تلاشی نمی‌کنیم دلیلش این است که این افراد جنایت پیشه هستند و ما اصلا سراغ‌شان نمی‌رویم. پرونده‌های ما در مورد افرادی است که بدون قصد و نیت قبلی و سابقه بوده و حالا اتفاقی پیش آمده است و ما برای این افراد ورود می‌کنیم که در ۳ماه نتیجه بسیار خوبی گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام هادی صادقی در نشست خبری خود ضمن تبریک هفته وحدت گفت: پیام کلی اسلام به همه بشر آن است که با دوستی و محبت با یکدیگر تعامل کنند. پیامبر اسلام همه را دعوت می‌کنند که زیر کلمه توحید باهم متحد شوند.

رئیس شورای حل اختلاف کل کشور یادآور شد: در اسفند ماه سال گذشته در سالروز ولادت امام‌حسین علیه السلام تا ولادت امام رضا علیه‌السلام پویشی را آغاز کردیم که به عشق امام رئوف می‌بخشد که به‌ خاطر عشق مردم به امام رضا تلاش گسترده‌ای آغاز شد که ۴۲۲ خانواده از حق قصاص خودشان گذشتند که از همه دست‌اندکاران این امر سپاسگزاریم.

وی افزود: از شورای های حل اختلاف، سفیران صلح، خادمان امام رضا تشکر می‌کنیم که از ریختن خون ۴۲۲ نفر جلوگیری شد. نام و یاد اهل بیت باعث می‌شود مردم از حق خودشان بگذرند.

صادقی ادامه داد: روز یازدهم‌ مهرماه دومین همایش وحدت، مهرورزی و صلح برگزار می‌شود. از خانواده‌هایی که از خون عزیزان‌ خودشان گذشته‌اند، تقدیر خواهد شد. از سفیران صلح تقدیر می‌شود و در همان همایش تلاش می‌شود تعدادی از خانوادهای دیگر هم رضایت دهند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، درباره این‌که‌ چند پرونده دیگر برای رسیدن به صلح و سازش در زمینه قصاص درحال حاضر مطرح است، گفت: آمار دقیقی نداریم چراکه آمار شناور است، تلاشمان این است که صلح و سازش فرهنگ‌سازی شود و از کسانی که از حق و حقوق‌شان می‌گذرند، تقدیر و تشکر کنیم.

رئیس شورای حل اختلاف کشور ادامه داد: برای تعدادی از محکومین به قصاص هم ما تلاشی نمی‌کنیم دلیلش این است که این افراد جنایت‌پیشه هستند و ما اصلا سراغ‌شان نمی‌رویم.  پرونده‌های ما در مورد افرادی است بدون قصد و نیت قبلی و سابقه بوده و حالا اتفاقی پیش آمده است و ما برای این افراد ورود می‌کنیم که در ۳ماه نتیجه بسیار خوبی گرفته‌ایم.

صادقی عنوان کرد: داوری حرفه‌ای و میانجیگری حرفه‌ای را در شوراهای حل اختلاف داریم که تعدادی از طریق جهاد دانشگاهی و آزمون انتخاب می‌شوند و افرادی که دارای مدرک دکتری و از اساتید دانشگاهی هستند و سابقه کار دارند بدون آزمون پذیرفته می‌شوند. سومین فراخوان هم در آبان ماه منتشر خواهد شد.

وی تاکید کرد: فرهنگ مردم ایران غنی است اما به دلیل تنش‌های اخیر اقتصادی و عصبانیت‌های مردم مقداری نیازمندیم که به این فرهنگ غنی بیشتر پرداخته شود. نیاز است به فرهنگ پهلوانی و گذشت بیشتر پرداخته شود.

صادقی اظهار داشت: حدود یک میلیون پرونده دعاوی خرد زیر ۲۰ میلیون و انحصار وراثت  در سال حدود نیم میلیون است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز