خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

سلامت در قوه قضائیه ارتقا پیدا کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۱۰۶

مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، صبح امروز (شنبه ۴ شهریور) مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات با حضور حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه، حجت‌الاسلام علی موحدی آزاد دادستان کل کشور، حجت‌الاسلام علی عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، حجت‌الاسلام جعفر قدیانی سرپرست دادسرای انتظامی قضات، حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم رئیس سابق دیوان عالی کشور و همچین کارکنان و قضات دادگاه عالی انتظامی قضات برگزار شد.

سلامت در قوه قضاییه به شدت ارتقا پیدا کرده است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی موحدی آزاد دادستان کل کشور و رئیس سابق دادگاه عالی انتظامی بیان کرد: مسئله قضا و مسئولیت قضایی هم‌حساس است و هم خطیر و به فرموده رهبری افتخار آفرین است.

وی افزود: قاضی در مقام احقاق حق و ابطال باطل است.

دادستان کل کشور گفت: مقام معظم رهبری از ابتدا حتی قبل از رهبری نیز نسبت به سلامت دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه قضایی حساسیت داشتند و در احکام انتصاب پیوسته به سلامت قوه قضاییه عنایت ویژه داشتند.

وی افزود: ایشان در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۷۳ زمانی که آیت الله یزدی را به سمت ریاست قوه قضاییه منصوب کردند در حکم وی تاکید کردند: سلامت سایر دستگاه‌ها را در گرو سلامت قوه قضاییه می‌دانم و اگر جریان امور درست انجام شود می‌تواند سایر دستگاه‌ها را در مسیر صحیح قرار دهد.

حجت‌الاسلام المسلمین موحدی آزاد با بیان اینکه سلامت در قوه قضاییه به شدت ارتقا پیدا کرده است، گفت: در ارزیابی برخی از استان‌ها هیچ مورد حادی پیدا نکردیم و موارد منجر به سلب صلاحیت به شدت کاهش پیدا کرده است که این نشان دهنده ارتقای سلامت قوه قضاییه است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته با اقداماتی که انجام شد، چارت مجموعه دادگاه عالی انتظامی قضات ارتقا پیدا کرد، در این رابطه دو شعبه بدوی و یک شعبه تجدید نظر اضافه شد و تغییرات دیگری به وجود آمد.

هفته گذشته رئیس قوه قضاییه طی حکمی، حجت‌الاسلام والمسلمین نبی الله داودی مازندرانی را به عنوان رئیس شعبه اول و رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات منصوب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز