خبرگزاری کار ایران

گودرزی در تذکر شفاهی:

وزیر دفاع نسبت به رعایت قانون بومی‌گزینی مجتمع صنایع دفاع دورود نظارت کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۳۱۶

یک نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر دفاع گفت: با اعزام بازرس ویژه وضعیت اجرای قانون بومی‌گزینی را در جذب دو سال اخیر مجتمع صنایع دفاع دورود بررسی و نسبت به آن تصمیم‌گیری کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین گودرزی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۳ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر دفاع گفت: علیرغم اینکه چندبار به معاونین مربوطه تذکر داده‌ام، از خودتان درخواست می‌کنم با اعزام بازرس ویژه نسبت به رعایت قانون بومی‌گزینی در جذب‌های دو سال اخیر مجتمع صنایع دفاعی دورود و مجتمع کشت و صنعت سازمان اتکا در این مجتمع موضوع را بررسی و تصمیم‌گیری انقلابی کنید.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس در تذکر دیگری خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: علیرغم تذکر کتبی به جنابعالی، محیط زیست استان لرستان از صدور مجوز مثبت یا منفی استعلام شرکت فولاد که توسط بخش خصوصی در دورود در شرف احداث است، ممانعت می‌کند.

وی افزود: انتظار داریم تصمیم عاجلی در این خصوص گرفته شود چرا که شهرستان دورود نیازمند اشتغال‌زایی است و بخش خصوصی تأمین سرمایه کرده و یک صنعت بزرگ را ایجاد می‌کند. سازمان محیط زیست استان دو سال قبل در این مکان استعلام احداث کارخانه را مثبت صادر کرده بود اما اکنون به دلایلی ممانعت می‌کند.

گودرزی با اشاره به تذکر متعدد به استانداری در خصوص جابجایی روستای کمندان، اظهار کرد: حدود ۹ ماه گذشته معاون عمرانی استاندار به همراه مدیران کل برای تصمیم‌گیری انتقال این روستا جهت آبگیری سد که آرزوی ۲۱ ساله مردم ازنا است، به این منطقه آمدند اما قریب به یک سال است این تصمیم‌گیری انجام نشده در حالی که محل روستا و اعتبارات آن تأمین شده است و مردم با هزینه خود اقدام به تخلیه منطقه می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تذکری خطاب به وزرای راه و و دفاع افزود: نسبت به واگذاری شهرک صنایع دفاع دورود و زمین‌های اطراف آن که تنها راه ساخت مسکن ملی مردم دورود است، اقدام لازم صورت گیرد. موافقت این دو وزارتخانه وجود داشته، لطفاً تسریع فرمایید. همچنین هیأت رئیسه لایحه تعطیلی دو روز آخر هفته کارکنان ادارات را هر چه سریعتر در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز