خبرگزاری کار ایران

در دیدار با وزیر امور خارجه عمان مطرح شد؛

استقبال امیرعبداللهیان از برگزاری نشست سران هشت کشور حوزه خلیج فارس در نیویورک

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۰۱۰

وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت و ابعاد راهبردی دیدار اخیر سلطان عمان در تهران و توافقات و اسناد مهم امضا شده میان دو کشور، بر ضرورت تلاش مشترک برای اجرای اسناد و توافقات تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در دیدار با همتای عمانی‌اش همچنین نشست آتی وزرای حمل و نقل کشورهای عضو توافقنامه عشق‌آباد را مهم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران این توافق را یک موضوع مهم می‌داند و لازم است برای تحقق اهداف آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به تاکید روسای ایران و عمان به وزرای امور خارجه دو کشور، پیشنهاد کرد طی برگزاری دیدارهای تیم های مشترک کارشناسی، فنی و حقوقی دو کشور، متن سند همکاری‌های جامع بلند مدت دو کشور در سریعترین زمان ممکن آماده و به امضا برسد.

وزیر امور خارجه ضمن استقبال از ابتکار دبیرکل سازمان ملل متحد برای برگزاری نشست وزرای امور خارجه هشت کشور ساحلی خلیج فارس در نیویورک در ماه سپتامبر آینده اظهار داشت: لازم است چنین ابتکارهایی در چارچوب هشت کشور منطقه نیز مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و در این راستا، حتی از برگزاری نشست سران هشت کشور حوزه خلیج فارس نیز استقبال می‌کنیم.

 امیرعبداللهیان از تلاش‌ها و ابتکارات سازنده عمان و سلطان این کشور در تسهیل و حل و فصل موضوعات و پرونده‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تشکر و قدردانی کرد و در پایان از همتای خود جهت سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد که مورد استقبال همتای عمانی وی قرار گرفت.

السید بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار با تاکید متقابل بر اهمیت سفر اخیر سلطان عمان به تهران و ابراز خرسندی کشورش از گفت‌وگوها و توافقات بسیار خوب به عمل آمده، نسبت به آمادگی وزارت امور خارجه عمان برای همکاری با دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های کشورش به منظور پیگیری و تلاش برای اجرای توافقات تهران و تأمین نظر سلطان عمان و رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

در این دیدار، همچنین همکاری‌ها و برخی طرح‌های مشترک دو کشور در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل، همکاری بندری، بانکی، ارتباطات و فناوری، کنسولی و قضایی و امور زندانیان، همکاری‌های استانی، امور گمرکی و دیگر موضوعات دوجانبه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز