خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

عمان علاقه‌مند به سرانجام رسیدن گفت‌وگوها درباره رفع تحریم‌ها علیه ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۰۳۵

وزیر امور خارجه تاکید کرد: عمان همواره علاقه‌مند است که گفت‌وگوها در مورد رفع تحریم‌ها علیه ایران به سرانجام مطلوبی برسد. ایده‌هایی در این زمینه مطرح بوده که ما ایده‌های مطرح شده را دریافت کردیم و در همین چارچوب از نقش سازنده و نیات صادقانه سلطان عمان نیز تشکر می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان عصر امروز پس از دیدار و ملاقات با مقامات عمان در مسقط در جمع خبرنگاران در تشریح نتایج سفر دو روزه خود به مسقط گفت: مقامات دو کشور ایران و عمان بر این موضوع تاکید دارند که روند اجرای توافقات بین تهران و مسقط بعد از سفر سال گذشته آقای رئیس‌جمهور به این کشور شتاب زیادی گرفته و بخش‌های دولتی و خصوصی در دو کشور فعالانه عمل کرده‌اند و سفرا و دیپلمات‌های دو کشور در تهران و مسقط اقدامات موثری انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در حوزه مناسبات دو جانبه رخ داده و امور به خوبی پیش رفته است، اظهار داشت: با توجه به موقعیت ژئوپلتیک ایران دو کشور بر این موضوع تاکید داریم که همکاری‌ها در حوزه ترانزیت را گسترش دهیم و در همین چارچوب بر اجرای توافق ترانزیتی عشق‌آباد که از عمان شروع می‌شود و از مسیر ایران و آسیای مرکزی ادامه پیدا می‌کند هر چه زودتر اجرایی شود.

این دیپلمات عالی‌رتبه با اشاره به همکاری‌های دو کشور ایران و عمان در حوزه انرژی، همکاری‌های دو کشور را رو به رشد دانست و تصریح کرد: در حوزه تجارت، اقتصاد و سرمایه‌گذاری نیز اتفاقات خوبی در روابط دو کشور صورت گرفته است و امیدواریم در سفر سلطان عمان به تهران که در آینده انجام می‌شود، بتوانیم پروژه‌ها را تکمیل کرده باشیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: البته همکاران ما در حال تهیه اسنادی نیز هستند که در جریان این سفر بین مقامات دو کشور امضاء شود.

وی در مورد سایر موضوعات رایزنی در این سفر خاطرنشان کرد: در جریان دیدار با مقامات عمان در ارتباط با مسائل منطقه نیز رایزنی و گفت‌وگو شد. بررسی آخرین وضعیت یمن و تاکید بر ضرورت تسریع در برقراری آتش بس پایدار در این کشور و انجام گفت‌وگوهای یمنی - یمنی یکی از محورهای این گفت‌وگوها بوده است.

به گفته وزیر امور خارجه، درخصوص وضعیت اوکراین و برخی دیگر از مسائل بین‌المللی دیگر نیز گفت‌وگوهای خوبی با مقامات عمان از جمله وزیر امور خارجه این کشور انجام شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه عمان همواره علاقه‌مند است که گفت‌وگوها در مورد رفع تحریم‌ها علیه ایران به سرانجام مطلوبی برسد، ابراز داشت: ایده‌هایی در این زمینه مطرح بوده است، ایده‌های مطرح شده را دریافت کردیم و در همین چارچوب از نقش سازنده و نیات صادقانه سلطان عمان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز