خبرگزاری کار ایران

در دیدار وزرای امور خارجه ایران و ونزوئلا مطرح شد؛

ابراز امیدواری امیرعبداللهیان نسبت به تعمیق روابط ایران و ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۴۲۷

وزیر امور خارجه با تاکید بر روابط راهبردی بین دو ایران و ونزوئلا، ابراز امیدواری کرد با سفر جاری رئیس‌جمهور به کاراکاس این روابط بیش از پیش تعمیق و گسترش یابد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان که سید ابراهیم رئیسی را در سفر به ونزوئلا همراهی می‌کند، امروز با ایوان خیل، وزیر امور خارجه بولیواری ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین درخصوص آخرین روند تحولات در روابط روبه رشد دوجانبه و موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر روابط راهبردی بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد با سفر جاری سید ابراهیم رئیسی به کاراکاس این روابط بیش از پیش تعمیق و گسترش یابد.

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد با پیگیری توافقات انجام شده در سفر روسای جمهور دو کشور به پایتختهای یکدیگر، دوره جدیدی از همکاری‌ها بین دو کشور رقم بخورد.

امیرعبداللهیان امضای ٢٦ سند با محوریت همکاری های اقتصادی، بازرگانی و بخش خصوصی را در این سفر مهم خواند.

ایوان خیل، وزیر امور خارجه بولیواری ونزوئلا نیز در این دیدار سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به ونزوئلا در شرایط کنونی را مهم ارزیابی و تصریح کرد که این سفر پیام‌های مهمی از همکاری و نزدیکی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا برای منطقه و جهان در بر دارد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین با تاکید بر گسترش و تعمیق روابط بیش از پیش دو کشور، ابراز امیدواری کرد که توسعه مناسبات فیمابین در همه عرصه‌ها به ویژه در همسوئی در مجامع بین المللی به شکل گسترده تری پدیدار شود.

طرفین همچنین بر لزوم استمرار تبادل نظر و رایزنی مستمر بین مقامات عالی دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز