خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی:

آژانس در قضیه برجام طرف مذاکره نیست + فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۳۷۰

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: روابط ما با آژانس بر اساس پادمان و ان پی تی است و نظارت‌ها هم برقرار است هیچ خدشه‌ای در آن به وجود نیامده اما نکته مهم این است که آژانس در قضیه برجام طرف مذاکره نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره اظهارات اخیر گروسی در مورد برجام عنوان کرد: مسئول مذاکرات، آژانس نیست گروه ۱+۵ مسئول است و این بحث متفاوتی است.

وی افزود: روابط ما با آژانس بر اساس پادمان و ان پی تی است و نظارت‌ها هم برقرار است هیچ خدشه‌ای در آن نبوده و خللی هم به وجود نیامده و تداوم دارد.

اسلامی در خصوص اینکه گفته شده گروسی اعلام کرده اگر این همکاری‌ها ادامه نداشته باشد مذاکرات هم متوقف می‌شود، گفت: من چنین جمله‌ای را نخواندم، ایشان از همکاری‌ها ابراز رضایت کرد اما نکته مهم این است که آژانس در قضیه برجام طرف مذاکره نیست.

وی در مورد ادعای بلومبرگ در مورد کاهش نظارت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: روابط ما با آژانس طبق بیانیه تهران برقرار است و در حال تداوم است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد زمان برداشته شدن تحریم‌ها گفت: طبق برجام از اکتبر ۲۰۲۳ باید تحریم‌های تسلیحاتی برداشته شود.

اسلامی در پاسخ به این سوال که اگر لغو تحریم‌ها اتفاق نیفتد ما چگونه پیش خواهیم رفت، گفت: آن بحث دیگری است. در اینجا بحث بازگشت آمریکا به برجام مطرح است چون آمریکا از برجام خارج شده است. برای بازگشت این کشور به برجام مذاکراتی دارد صورت می‌گیرد و اصلا مذاکرات برای همین مساله است و این مذاکرات تداوم داشته که در این خصوص باید با وزارت امور خارجه صحبت کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز