خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عدالت اداری:

فرمان رهبر معظم برابر با حکم قانون است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۶۹۳

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه فرمان رهبر معظم برابر با حکم قانون است، گفت: شرع و قانون یکی است و هر دو را روی چشم می‌گذاریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری در نشست با فرماندهان یگان‌های ستاد کل نیروهای مسلح، با حضور عضو مجمع حقوقدانان شورای نگهبان، که با رویکرد کاهش ورودی پروندهای مرتبط به نیروهای مسلح در دیوان عدالت اداری و جلوگیری از اطاله دادرسی در این حوزه، برگزار شد، با تسلیت شهادت ششمین اختر تابناک هدایت امام جعفر صادق (ع)، اظهارکرد: امیدواریم با توجه به نکات قابل توجهی که مطرح شد این، نشست خروجی خوبی داشته باشد. 

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: جایگاه‌ها متفاوت است، اما هر کدام در سنگرهای مختلف با هدف مشترک اعتلای نظام اسلامی، به مردم و کشور خدمت می‌کنیم.

وی افزود: نیروهای مسلح جایگاه بسیار مهمی در نظام اسلامی دارند زیرا دیدگاه نظام اسلامی به ارتش و نیروهای مسلح با نگاه‌های طاغوتی متفاوت است.

مظفری با بیان اینکه خدمت در نظام اسلامی مقدس است، گفت: جایی برای عناصر نامطلوب و غیر قابل اصلاح در نظام حاکمیت اسلامی ایران وجود ندارد.

وی گفت: همه باید برای اسلام و نظام اسلامی مایه افتخار باشیم اما بعضا نوع نگاه‌ها متفاوت است که باید با تعامل این دیدگاه‌ها را به هم نزدیک و در چهار چوب قوانین عمل کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه هدف حفظ آرمان‌های انقلابی است، یادآور شد: قرار است در قالب مقررات احقاق حق کنیم و در خصوص سرنوشت افراد تصمیم بگیریم.

مظفری قانون را تعیین کننده در دیوان عدالت اداری اعلام کرد و گفت: قانون ابزاری برای احقاق حق مردم است و تا حد امکان در شرایط مساوی برای اشخاص مختلف باید احکام واحد صادر شود و این انتظار مردم است.

وی بر اینکه باید کار گروه مشترکی تشکیل شود تا با حضور نمایندگان ستاد کل نیروهای مسلح و جمع بندی و ارائه راهکارها مشکلات و مسائل موجود حل شود، تاکید کرد.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه فرمان رهبر معظم برابر با حکم قانون است، گفت: شرع و قانون یکی است و هر دو را روی چشم می‌گذاریم.

وی تصریح کرد: دیوان عدالت اداری بر اساس قانون اساسی زیر نظر قوه قضاییه یک مرجع نظارتی مستقل برای رسیدگی به دعاوی مردم علیه حاکمیت است.

مظفری با طرح حدیثی از امام جعفر صادق (ع) در خصوص اهمیت احقاق حقوق مردم در احکام اسلامی گفت: همه ما زیر نظر رهبری فرزانه برای احقاق حقوق و رضایت مردم خدمت می‌کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین بیان کرد: نظم، جدیت و اطاعت نیروی‌های مسلح کشور از رهبر و دفاع از کیان اسلامی قابل تقدیر است.

در ادامه، عباس محدث معاون قضایی در امور اداری و استخدامی دیوان عدالت اداری نیز با تشکر و خوشامدگویی به حضار در جلسه ابراز امیدواری کرد تا با برگزاری این نشست و ارائه راهکار از سوی اعضا و قضات دیوان عدالت و فرماندهان یگان‌های ستاد کل نیروهای مسلح شاهد کاهش ورودی پرونده‌های مرتبط، به دیوان عدالت اداری باشیم.

معاون قضایی در امور اداری و استخدامی دیوان عدالت اداری در ادامه به شرح ایرادات مبتلابه شعب دیوان عدالت اداری در روند رسیدگی به پرونده‌های نیروهای مسلح از جمله (عدم دسترسی‌های به شناسه ملی برخی از یگان‌های نظامی از جمله ناجا، عدم تشکیل کمیسیون‌ها و کمیته‌های مربوط به هیئت‌های نظامی و...) که موجب اطاله دارسی می‌شود، پرداخت.

جواد سپهری کیا، سرپرست معاونت حقوقی، پیشگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری به ارائه نکاتی در خصوص ایرادات و عوامل حقوقی اطاله دارسی و افزایش ورودی پرونده به دیوان عدالت و راهکارهایی جهت پیشگیری از این موارد پرداخت.

سردار مهری، رئیس سازمان نظام وظیفه نیز در این نشست با تشکر از رئیس دیوان عدالت اداری برای تشکیل این جلسه و طرح موضاعات، اظهارکرد: همه ملزم به اجرای قوانین و مقررات هستیم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد تا برگزاری این جلسه موجب تعامل و همکاری بیشتر نیروهای مسلح با قوه قضاییه شود.

رئیس سازمان نظام وظیفه با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که همه تحت فرمان مقام معظم رهبری هستیم، ابراز داشت: با توجه به انتصاب رئیس قوه قضاییه برابر با قانون اساسی و از سوی مقام رهبری، این وجه تشابه اثرات خوبی دارد که برای توسعه آن باید تعامل و هم افزایی بیشتری انجام شود.

در ادامه مراسم، سایر فرماندهان و مسئولان یگان‌های ستاد کل نیروهای مسلح حاضر در جلسه به طرح مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب مرتبط با رویکرد و هدف برگزاری نشست پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز