خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات رئیس کل بانک مرکزی درباره دریافت ارز اربعین/ تا آخر شهریور به پنجره ملی خدمات متصل خواهیم شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۷۱۲

رئیس کل بانک مرکزی جزئیاتی را در مورد دریافت ارز اربعین از سوی زائران اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی الح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره تهیه ارز از سوی زائرات اربعین گفت: انتظار بر این است که مردم به صرافی‌ها فقط مراجعه نکنند ما الان بانک‌ها را هم مشخص کرده‌ایم قبلا ۵ بانک بود الان ۲۱ بانک شده است که اسامی آنها هم در سایت بانک مرکزی اعلام شده است و شعب‌ و آدرسش کاملا مشخص است بنابراین مردم به بانک‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: چون تعداد صرافی‌ها هم در میدانی که به آن مراجعه می‌شود عمدتاً محدود است لذا باعث تجمع می‌شود. انتظار ما از هم‌وطنان عزیز و زائران محترم این است که به بانک‌ها مراجعه کنند برای دریافت ارز اربعین این را هم تسهیل کرده‌ایم به این معنا که اگر سرپرست خانوار برای اعضای خانوارش بخواهد ارز اربعین را دریافت کند یک نفرشان کفایت می‌کند که مراجعه کند و برای اعضای خانواده از پنج سال تا ۱۸ سال که قبلا امکانش نبود هم الان شرایط فراهم شده که ارز دریافت کنند. این در مورد ارز دلار و دینار بود.

رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: در مورد دینار مقداری از کشور عراق وارد شد و ان‌شاالله آن هم توزیعش از فردا شروع می‌شود و مشخص می‌کنیم که کدام شعب بانک‌ها دینار هم می‌دهند. لزوماً اگر افراد  ارز هم نداشته باشند پرداخت دستگاه‌های خودپردازی در استان‌های ایلام و کرمانشاه و خوزستان هستند را از ۲۰۰ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش داده‌ایم اگر ریال هم دریافت کنند معمولاً ریال هم آنجا قابلیت استفاده دارد و اینطور نیست که ریال استفاده نشود البته با دوستان عراقی داریم مذاکره می‌کنیم که جلسه‌ای امروز بعد از ظهر برگزار می‌شود و همکاران ما هم در آنجا حضور دارند که اگر آن هم به نتیجه مثبت رسید انشالله فردا نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد.

صالح‌آبادی در مورد پنجره ملی خدمات که ده روز فرصت مانده و بانک مرکزی هنوز برخی قسمت‌هایش به این پنجره متصل نشده است، گفت: ما تا آخر شهریور حتماً متصل خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز