خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با همتای هندی مطرح کرد؛

آمادگی ایران برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با هند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۵۸۵

وزیر امور خارجه با همتای هند خود در خصوص مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه طرفین به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان با سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند در خصوص موضوعات در دستورکار روابط دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در حوزه منطقه‌ای و بین المللی به صورت تلفنی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگو، سلام سید ابراهیم رئیسی به نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند را ابلاغ کرد.

وی با اشاره به مناسبات رو به گسترش دو کشور، دستاورد سفر اخیر خود به هند را رضایت‌بخش توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا توافقات انجام شده در جریان این سفر رسمی را به مرحله اجرایی برساند.

وی ادامه داد: برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور آمادگی داریم.

امیر عبداللهیان علاوه بر موضوعات دوجانبه، وزیر امور خارجه هند را در جریان آخرین تحولات گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها قرار داد و از تلاش‌های دهلی نو در کمک به نزدیک کردن دیدگاه طرفین تشکر کرد.

سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به سطح خوب روابط و همکاری‌های بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد روابط در زمینه‌های گوناگون توسعه و ارتقا پیدا کند.

وزیر امور خارجه هند افزود: ما همواره از حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران حمایت کرده و این حمایت در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

وی درخصوص برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و تدوین نقشه راه مناسبات، اظهار امیدواری کرد، با پیگیری موضوعات مهم در دستورکار فیمابین، شاهد توسعه و گسترش همه‌جانبه و بلندمدت روابط بین دو کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز