خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو معاونان وزارت‌های امور خارجه ایران و هند مطرح شد؛

رایزنی درباره رفع محدودیت‌های موجود بر سر راه تبادلات تجاری و تکمیل پروژه چابهار

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۴۰۸

معاونان سیاسی وزارت‌های امور خارجه ایران و هند درباره رفع محدودیت‌های موجود بر سر راه تبادلات تجاری و تکمیل پروژه چابهار به عنوان مرکزیت بندرگاهی و مواصلاتی منطقه از سوی هند و تسهیل و کمک به انتقال کمک‌های انساندوستانه هند به مردم افغانستان از مسیر ایران رایزنی کردند.

به گزارش ایلنا، علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و وینای میهان کاترا، قائم مقام وزارت امور خارجه هند صبح امروز  در استمرار تماس‌ها و همفکری‌های سیاسی بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند، در یک تماس تلفنی به گفت‌وگو و رایزنی پرداختند. 

طرفین با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی و سابقۀ دیرینۀ روابط و تعامل فرهنگی و اقتصادی سیاسی بین دو کشور و با اشاره به سفرهای مکرر مقام‌های عالیرتبه دو کشور روابط موجود فیمابین را از نظر حُسن مناسبات منحصر به فرد دانستند. 

معاونان سیاسی وزارت‌های امور خارجه‌ دو کشور در خلال این گفت‌وگوی تلفنی همچنین راه‌های پیشبرد همکاری فیمابین از جمله در عرصه تجارت، سرمایه‌گذاری، بندرگاه و مواصلات، همکاری‌های منطقه‌ای در زمینه کمک به مردم افغانستان، تثبیت امنیت و ثبات منطقه از طریق مبارزه با تروریسم و مواد مخدر، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دوجانبه و ارتقای سطح مناسبات در حوزه‌های سیاسی را مورد رایزنی قرار دادند. 

رفع محدودیت‌های موجود بر سر راه تبادلات تجاری و تکمیل پروژه چابهار به عنوان مرکزیت بندرگاهی و مواصلاتی منطقه از سوی هند و تسهیل و کمک به انتقال کمک‌های انساندوستانه هند به مردم افغانستان از مسیر ایران و همچنین همکاری دو کشور در عرصه‌های چندجانبه بین‌المللی از جمله در سازمان ملل و مجموعه‌های منطقه‌ای و موضوعی مانند سازمان همکاری شانگهای و بریکس در شمار سایر موارد قابل توجه در گفت‌وگوهای طرفین بود. 

همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی، باقری آخرین اقدامات و گام‌های مثبت اتخاذ شدۀ جمهوری اسلامی ایران در فرایند گفت‌وگوها به منظور رفع تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران را به همتای هندی خود اطلاع داد. 

طرفین توافق کردند تا در استمرار سفرها و گفت‌وگوهای آتی بین مقام‌های سیاسی، مشورت‌ها و همفکری‌های خود را تداوم بخشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز