خبرگزاری کار ایران

با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه؛

مراسم یادواره شهدای روحانی در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۸۵۴

مراسم یادواره ی شهدای روحانی با حضور حجت الاسلام طیبی‌فر در مسجد دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم یادواره ی شهدای روحانی با حضور کلیه کارکنان، فرماندهان، مسئولین، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام  و با حضور حجت الاسلام والمسلمین طیّبی فر جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه  در مسجد این دانشگاه، برگزار شد.

حجت الاسلام طیبی فر گفت:  مشخصات چهار هزار شهید روحانی ثبت شده است اما تعداد  واقعی شهدای روحانی بیش از این هاست. چرا که طلبه های فراوانی بودند که زمان دفاع مقدس، درس طلبگی و حوزه علمیه را رها کرده و پرونده حوزوی خود را بستند و به عنوان رزمنده و بسیجی به صفوف سپاهیان اسلام پیوستند و به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

وی در ادامه افزود: کنگره ی ۴۰۰۰ شهید روحانی قرار است در تاریخ چهارشنبه، ۴خرداد در شهر مقدس قم برگزار شود که در این راستا از ابتدای امسال، بیش از ۲۰ اجلاسیه، با موضوعات مختلف، در سراسر کشور برگزار شده است و علاوه بر یادواره ی شهدای روحانی مبلّغ،  یادواره ی شهدای روحانی فرمانده ی دفاع مقدس در خوزستان، اجلاسیه ی شهدای روحانی آزاده، یادبود سیّد آزادگان دفاع مقدّس، حجت الاسلام ابوترابی در قزوین، یادواره شهدای مدافع حرم در کرمان، یادواره شهدای روحانی جهادگر و ایثارگر در مشهد مقدس و همچنین یادواره ۱۴۹ شهید از شهدای روحانی اهل تسننّ  بنام یادواره وحدت، در کردستان برگزار شد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به دیدار با مراجع عظام تقلید

در خصوص نقش ولی فقیه در اداره جامعه، گفت: ولی فقیه نیز پس از پیامبر اعظم (ص) و ائمه ی معصومین، حکم الله را بیان می کند و شرطش نیز، اجتهاد است و باید قدرت استنباط داشته باشد و خود نیز به آن عمل کند و این نرم افزار و مهندسی خداوند است که برای اداره قافله ی بشریت ارائه شده است و در طول تاریخ بشر، مخالفین این نرم افزار الهی، از خلقت حضرت آدم تا خاتم، همواره درصدد حذف یا تغییر آن به نفع خود بودند.

حجت الاسلام والمسلمین طیّبی فر، در پایان سخنان خود گفت: حال در زمان غیبت، که ولی فقیه زمامدار حکومت است، مسئولیت بزرگ، مهم، کلیدی و اساسی برای تبیین و معرفی این نرم افزار الهی را به عهده ی علما گذاشته است  که به فرموده رسول اکرم (ص): علما در این مقوله، جلودار و پیشوا بوده اند و نقش و جایگاه مهمی را در حفظ این امانت بزرگ الهی به عهده دارند.

 میهمان ویژه ی این مراسم معنوی و صبیّه ی روحانی شهید، حجت الاسلام والمسلمین سیّد مجتبی صالحی خوانساری، (صاحب کرامت و امضای سرخ) طی سخنانی کوتاه علاوه بر ذکر ابعاد شخصیتی و مبارزاتی آن شهید در قبل و بعد انقلاب، در خصوص نحوه ی واقعه ی امضای سرخ  و اتفاقات بعد از شهادت پدرشان، به خاطره گویی پرداختند و از خانواده ی این شهید والامقام، تجلیل به عمل آمد.

در پایان این مراسم نیز، ذاکر اهل بیت علیهم السلام، برادر حاج سعید حدادیان، ضمن ذکر مصیبت حضرت زهرا سلام الله علیها و واقعه ی کربلا و نوحه خوانی به یاد امام و شهدا،  اشعاری نیز از سروده های خود در مقام شامخ روحانی و حوزه علمیه، قرائت کردند..

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز