خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در سفر به لاهه مطرح کرد؛

تاکید بر استقلال و اجتناب از سیاست‌زدگی دیوان بین‌المللی کیفری

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۹۹۰

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران طی سفر دو روزه به لاهه، با مقامات هلندی، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری و رئیس دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمد دهقان و هیئت همراه در ملاقات با خانم دیلان زگریوس وزیر دادگستری و امنیت هلند، مسائل حقوقی و کنسولی فیمابین دو کشور را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

معاون حقوقی ریاست جمهوری کشورمان در ملاقات با کریم احمد خان، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری نیز ضمن تبادل نظر پیرامون رویه‌های حقوقی مرتبط با صلح و امنیت بین‌المللی، ضرورت بیطرفی، استقلال و اجتناب از سیاست‌زدگی این نهاد بین‌المللی را مورد تأکید قرار داد و مصونیت بانیان ترور مقامات دولتی و دیپلماتیک را برای صلح بین‌الملل مخاطره‌آمیز توصیف کرد.

هیئت حقوقی ایرانی به ریاست معاون رئیس جمهور همچنین طی دیدار با نیکلاس میکل، رئیس دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا، آخرین وضعیت پرونده‌های مورد بررسی در این دیوان را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

در ملاقات محمد دهقان با پول خویتس دبیرکل و کفیل وزارت خارجه هلند نیز طرفین ضمن مرور برخی موضوعات قابل پیگیری در روابط سیاسی و حقوقی دو کشور، بر توسعه همکاری‌های سیاسی و تسهیل روابط تجاری بین ایران و هلند تأکید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز