خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه پرینستون در گفت‌وگو با ایلنا:

روسیه باید مرزهای دیگر کشورها را به رسمیت بشناسد/ جهان به جای مداخله نظامی بر انزوای مسکو تکیه کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۰۱۰

استاد روابط بین‌الملل تاکید کرد: روسیه باید متعهد شود که مرزهای بین‌المللی را به رسمیت بشناسد و به آن احترام بگذارد.

مارتین اس فلاهرتی (Martin S. Flaherty)، استاد روابط بین‌الملل و حقوق بشر دانشگاه پرینستون است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های سیاست خارجه، روابط بین‌الملل و حقوق بشر تحقیق، بررسی و تدریس  کرده است. فلاهرتی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را پیرامون تنش‌های اخیر بیان کرد.

روسیه باید مرزهای دیگر کشورها را به رسمیت بشناسد

مارتین اس فلاهرتی در ابتدا گفت: اصطلاح «تنش» به سختی می ‌تواند شرایط فعلی را مشخص کند. فدراسیون روسیه با نقض آشکار بندچهار ماده دو منشور سازمان ملل متحد و همچنین توافقنامه قبلی بوداپست بین روسیه و اوکراین که در آن اوکراین سلاح‌های هسته‌ای خود را در ازای یک دست از سلاح‌های هسته‌ای خود رها کرد، اقدام به تجاوز آشکار علیه یک کشور همسایه کرد. روسیه باید متعهد شود که مرزهای بین‌المللی را به رسمیت بشناسد و به آن احترام بگذارد. علاوه بر این،  به طرز دردناکی مشهود است که روسیه در حال ارتکاب درگیری جمعیت غیرنظامی اوکراین است. از سوی دیگر تهاجم یکی از بزرگترین چالش‌ها برای نظم پس از جنگ جهانی دوم است.

وی افزود: گفتنی است، پوتین، یک ملی‌گرای مسیحی سفیدپوست است که قبلاً نسبت به مخالفان، قوانین بین‌المللی و رنج جمعیت بزرگی از غیرنظامیان بی‌تفاوتی نشان داده است و ممکن است به اندازه کافی برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فریب خورده باشد و قبلاً این احتمال را مطرح کرده است. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که بیشتر کشورهای جهان به جای مداخله نظامی مستقیم، بر تحریم‌ها، انزوای روسیه و تامین تجهیزات دولت اوکراین تکیه خواهند داشت.

ترور خارجی‌ها در هر شرایطی محکوم است 

استاد روابط بین‌الملل و حقوق بشر دانشگاه پرینستون در مورد اظهارات سناتور آمریکایی در مورد ترور دانشمندان ایرانی گفت: در هر صورت، ترور خارجی‌ها و تبلیغ آن در شرایط صلح، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز