خبرگزاری کار ایران

برگزاری آیین تعزیه خوانی با حضور سفرای خارجی مقیم تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۸۹۰

به گزارش ایلنا، آیین تعزیه خوانی عاشورا و روایتگری وقایع کربلا،  به همت مرکز اسلامی رسالت فنلاند و با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعداز ظهر چهارشنبه  (۱۸ اسفند ۱۴۰۰) با حضور سید عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی، حجت الاسلام و المسلمین محمدسعید بهمن پور قائم مقام معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و تعداد زیادی از سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم تهران  و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنرمندان در محل تالار حافظ برگزار شد.

در این مراسم تعزیه ده هنرمند از گروه فرهنگی امام رئوف (ع) صحنه هایی از روایت عاشورا و واقعه کربلا را  به نمایش گذاشتند.

عراقچی طی سخنانی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران برگزاری این برنامه و مهمانان حاضر، گفت: تعزیه یک هنر تاثیرگذار با اصالت ایرانی است که حاوی یک پیام متعالی و اعتقادی است. این هنر امروز به زیبایی در مقابل سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم تهران به نمایش درآمد.

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی اظهار امیدواری کرد که این هنر بتواند به همت نهادهای ذیربط هرچه بیشتر بین المللی شود و در خارج از کشور اجرا داشته باشد تا پیام  واقعه عاشورا که مقابله و ایستادگی در مقابل ظلم و شرارت است را به دنیا برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز