خبرگزاری کار ایران

در صحن مجلس مطرح شد؛

انتقاد شریعتی نیاسر به «دو دو» گفتن نمایندگان در مواجهه با معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش/ قالیباف: عقلانیت انقلابی و اخلاق لازمه کار قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۹۰۷

نماینده تهران در مجلس یازدهم نسبت به فریادهای «دو دو» نمایندگان مجلس در زمان قرائت نامه معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه روز گذشته مجلس، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران در مجلس یازدهم در جلسه صحن علنی امروز (۱۹ آبان) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به اصل ۴۹ قانون اساسی گفت: براساس این اصل دولت باید ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار و سوءاستفاده را که ناشی از دایر کردن مراکز فساد است، به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن صاحب، آن را به بیت‌المال بدهد. اما در متن طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی به موضوع رد مال به صاحب حق اشاره ای نشده است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین در تذکر دیگری بااستناد به بند ۱ اصل ۳ قانون اساسی افزود: این بند درخصوص ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان، تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی است، اما سازمان صداوسیما که مدیری فاضل، صاحب اندیشه، دانشمند و همچنین انگیزه تحول دارد، انتظار است تبلیغات صداوسیما را مورد توجه قرار داده، چرا که در برخی از مسابقات و تبلیغات آنها شائبه قمار و مظاهر آن وجود دارد، لذا لازم است این مسائل مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود.

وی همچنین در تذکری خطاب به هیات رئیسه با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس گفت: جلسه گذشته رئیس جلسه نامه رئیس‌جمهور را در معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش قرائت می‌کرد که برخی از همکاران که تعدادشان ۱۰ الی ۱۵ نفر بود، هنگام قرائت نامه «دو دو» کردند. فارغ از محتوا، مقام معظم رهبری در مجلس هشتم زمانی که آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت در مجلس حاضر شدند، در حالی که مجلس به ایشان انتقاد داشت، هنگام صحبت ایشان تعدادی از نمایندگان «دو دو» کردند، تذکر شدیدالحنی دادند.

شریعتی نیاسر تصریح کرد: تذکر مقام معظم رهبری درخصوص «دو دو» کردن نمایندگان بدین شرح بود که «این‌ها مجلس را جلوی مردم بی‌آبرو می‌کنند، اینهایی که «دو دو» می‌کنند، از نظر تعداد در اقلیت هستند. باید به آنها تذکر می‌دادید و این اقلیت را به مردم معرفی می‌کردید، این شأن شماها نیست. من جداً معترض هستم، این مسائل متناسب شما نیست. بساط این «دو دو»ها و این هوچی‌گری‌ها را از مجلس جمع کنید. حیف است مجلس تبدیل شود به مکانی برای هوچی‌گری. شما می‌خواهید بگویید مجلس با رئیس‌جمهور همراه نیست، خب رأی ندهید و حرفش را نپذیرید.» بنابراین بحث من محتوا نیست. لازم بود تذکر می‌دادید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: ما زمانی که خواهان رأی دادن یا رأی ندادن به موضوعی هستیم، «دو دو» کردن یا «چهار چهار» برای تبلیغ ایرادی ندارد، اما زمانی که نامه رئیس‌جمهور قرائت می شود، در شأن مجلس و شأن رئیس‌جمهور نیست که «دو دو» کنیم.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: در رابطه با اصل ۴۹ تذکر شما وارد نیست، چرا که اصل ۴۹ به خودی خود تاکید دارد که دولت موظف است ثروت ناشی از مسائل مطرح شده را گرفته و اموال نامشروع را بازگرداند، اما در جزئیات زمانی که وارد بررسی طرح شدیم، پیشنهادات ارائه شده تا مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در رابطه با تبلیغات صداوسیما، هیات نظارت سه قوه بر روی مسائل نظارت دارند و اگر مصداقی خلاف شرع بود، باید از آن جلوگیری شود که تاکنون بحثی صورت نگرفته است.

رئیس قوه مقننه کشورمان خاطرنشان کرد: درخصوص تذکر پایانی شما، بحث این است که عقلانیت انقلابی و اخلاق لازمه کار قرار گیرد، بنابراین لازم است در زمان صحبت کردن و ارائه نکات، مسائل رعایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز