خبرگزاری کار ایران

نجابت خبر داد:

بررسی برنامه‌های به وزیر فرهنگ، راه و شهرسازی و اقتصادتوسط اعضای کمیسیون شوراها

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۰۲۸

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: امروز وزراء راه و شهرسازی، فرهنگ، صمت و نفت در کمیسیون حاضر شدند و برنامه‌های خود را ارائه کردند.

به گزارش ایلنا، روح الله نجابت در گفت‌وگویی با اشاره به نشست عصر امروز (۲۵ مردادماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلسبا وزیر پیشنهادی صمت، گفت: سید رضا فاطمی ابتدا برنامه‌های کاری پیش بینی شده خود را برای نمایندگان ارائه کرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توجه به صنایع دانش محور، تأمین و ساماندهی مصالح ساختمانی به ویژه سیمان وفولاد و مدیریت بازار پرتلاطم این محصولات، بهره‌گیری از ظرفیت رایزنان بازرگانی سفارتخانه های جمهوری اسلامی در کشورهای هدف، توسعه متوازن وعادلانه در نقاط گوناگون کشور مبتنی بر مزیتهای محلی و بومی و تقلیل اثار تحریم با حمایت از تولید داخلی از جمله نکات مورد بحث با حضور وزیرپیشنهادی صمت بود.

وی ادامه داد: کاهش هزینه‌های زائد، درون زایی اقتصاد و کاهش تصدیگری دولت در اقتصاد، مردمی سازی اقتصاد و لغو امتیازات انحصاری و فسادزاو افزایش بهره‌وری تولیدکنندگان نیز از سوی نمایندگان مورد تاکید قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی نفت، افزود: تمرکز جدی بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه نفت و گازو صادرات میعانات گازی از جمله موضوعات مهمی بود که در نشست امروز مورد بحث قرار گرفت.

نجابت گفت: همچنین اعضای کمیسیون بر لزوم جلوگیری از خام فروشی محصولات نفتی، تمرکز بر میادین مشترک نفت و گاز و فعالسازی بخشخصوصی در زمینه اکتشاف و صادرات نفت با حضور وزیر پیشنهادی تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، تصریح کرد: رستمقاسمی ابتدا اقدام به ارائه برنامه‌های خودش برای نمایندگان کرد.

وی ادامه داد: سپس نمایندگان بر اتمام طرح مسکن ملی، تمرکز بر راهسازی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آزادراهی  بزرگراهی و کاهش تصادفاتجادهای کشور به وسیله بهسازی جاده‌ها، نوسازی ناوگان هوایی و استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی تاکید کردند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر فرهنگ در کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: توجه جدی به حوزه فرهنگ، سبکزندگی سالم ایرانی و اسلامی، مد و لباس ایرانی و اسلامی، رسیدگی به معیشت هنرمندان و ایجاد بازارچههای عرضه محصولات، ایجاد همافزایی ویکپارچه سازی اقدامات بین دستگاه‌های متعدد متولی حوزه فرهنگ از جمله موضوعات مورد بحث در نشست با محمد مهدی اسماعیلی بود.

وی افزود: حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ که به واسطه بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند، فرهنگ سازی و پیگیری منویات مقام معظم رهبری در حوزهجمعیت و فرزندپروری، تکریم اصحاب فرهنگ و هنر، تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر، گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری و رسانهای در استانها و صیانت ازهویت و سبک زندگی اسلامی- ایرانی نیز از دیگر مسائل مطرح شده از سوی اعضای کمیسیون بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز