خبرگزاری کار ایران

نماینده تربت حیدریه در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان برای حضور در دولت عطش قدرت نداشته باشند/ از بیانیه نمایندگان پس از پیروزی رئیسی، خبر نداشتم و امضا نکردم/ مجلس به عنوان نهاد نظارت بر دولت، باید مراقب کنش‌های خود باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۰۱۶

نماینده تربت حیدریه، گفت: در بحث رفتن نمایندگان دو بحث وجود دارد یکی «عطش قدرت» و دیگری «نیاز به انجام وظیفه»، میان این دو باید تفکیک قائل شد.

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که «اکنون مجلس و دولت یکدست هستند، آیا این مجلس را به وکیل الدوله تبدیل نمی‌کند؟ با توجه به اینکه در دعوت از ایشان برای انتخابات یا پیروزی بیانیه‌هایی صادر شد»؛ گفت: در مورد بیانیه‌ها این نامه آخر را نمی‌دانم از کجا در آمد کسی از این خبر نداشت. اصلا نه نامه‌ای به ما داده شد و نه امضا کردیم. اما من اصولا موافقم که مجلس چون یک نهاد نظارتی بر دولت است، باید در کنش‌های خود به نوعی ملاحظه کند و نباید این کنش‌ها در جامعه چنین ذهنیتی که اشاره کردید را ایجاد کند.

وی افزود: اما از آن جهت که اکثر افرادی که در مجلس حضور دارند آدم‌های متدینی هستند و خودشان هم اکثرا در بحث‌ها این را گفته‌اند که بحث حمایت از آقای رئیسی یک بعد قضیه است و اینکه وظیفه نظارتی‌شان را انجام دهند یک موضوع دیگر است. من هم در سخنانم در صحن مجلس اشاره کردم که وظایف خودمان در حوزه قانون‌گذاری و نظارت را به طور کامل ان‌شاء‌الله انجام خواهیم داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه درباره مساله احتمال رفتن نمایندگان به کابینه دولت تصریح کرد: در این موضوع دو بحث وجود دارد؛ یک طرف عطش رفتن به دولت است و اینکه طرف به مجلس می‌آید که برود دولت یا مثلا به دنبال این است که رایزنی کند و برود، این خیلی بد است و این را رهبری گفتند عطش قدرت نداشته باشید.

وی افزود: اما اگر واقعا یک نماینده‌ای بود که یک روزمه اجرایی قوی داشت، با دولت و تفکرات رئیس‌جمهور همسو بود و رئیس‌جمهور و دولت از او درخواست کردند که بیاید و ما بگوییم که نباید برود، به نظرم این حرف با آن چیزی که رهبری فرمودند، متفاوت است.

زنگنه گفت: در مجموع اینکه شما عطش قدرت نباید داشته باشی اما اگر جایی بتوانی اثرگذاری مثبت داشته باشی در اینجا عدم پذیرش یک نوعی در رفتن از مسئولیت می‌تواند باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز