خبرگزاری کار ایران

پیرهادی:

امروز روز عمل به قولی است که در انتخابات به مردم دادیم/ دفاع نماینده تهران از شفایت رای‌گیری به روش قیام و قعود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۷۱۲

نماینده تهران در مجلس، گفت: امروز باید به قول به نتیجه رساندن طرح شفافیت آراء نمایندگان که در زمان انتخابات به مردم دادیم، است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه و در جریان بررسی طرح شفافیت آراء نمایندگان محسن پیرهادی نماینده تهران در مجلس طی سخنانی در موافقت با این طرح، گفت: رای‌گیری در مجلس از ابتدا تا پیش از دوره‌ای که الکترونیکی شد، به روش قیام و قعود صورت می‌گرفت و در این روش شفافیت هم ایجاد می‌شد اما در حال حاضر با توجه به توسعه تکنولوژی می‌خواهیم به صورت شفاف این کار را انجام دهیم.

وی افزود: همه ما در ایام تبلیغات انتخابات مطالبه شفافیت را دنبال می‌کردیم و به نوعی به موکلان خود این قول را داده بودیم که اگر وارد مجلس شویم موضوع شفافیت آراء نمایندگان به نتیجه خواهیم رساند، لذا امروز همان روز وفای به عهد است. خواهش من این است که به طرح شفافیت رأی دهید و حتما کاری خواهیم کرد که استقلال فکری و صیانت از نمایندگان حفظ شود. البته نیاز است که در موضوعات صنفی یا منطقه‌ای تدابیر لازم اندیشیده شود چرا که اثرات و تبعاتی بر روی شخص نماینده دارد.

پیرهادی در ادامه اظهار داشت: شفافیت آراء را در قالب دو شوری در کمیسیون متبوع با جدیت دنبال خواهیم کرد، چراکه ابعاد این شفافیت باید توسعه پیدا کند ضمنا این شفافیت همچون عدالت می ماند و باید در همه شئون زندگی ما جاری و ساری شود البته در وهله نخست باید شفافیت را از خودمان شروع کنیم و پس از آن به سراغ دیگر مجموعه هایی برویم که مردم توقع دارند اما باید گام به گام پیش برویم.

وی در پایان گفت: امروز شفافیت یک مطالبه عمومی و حق شهروندی است که باید به آن رأی مثبت دهیم و این موضوع بایستی برای همه مسئولان اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز