خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام صدیقی:

بابت بیان ماجرای تغسیل آیت‌الله مصباح یزدی شرمنده‌ام/ صریحاً اعلام می‌کنم که مطلب دقیقی نبوده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۸۴۷

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره با حواشی پیرامون تغسیل آیت‌الله مصباح یزدی از خانواده ایشان و عموم مردم عذرخواهی کرد و گفت: شاید آن غسال هم به دلیل اینکه محبتی داشته است برایش توهمی پیش آمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران طی سخنانی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی در مسجد جامع قلهک با اشاره به اظهارات اخیر خود در یک برنامه تلویزیونی پیرامون بازشدن چشمان مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی پس از فوت و در جریان تغسیل، گفت: در مصاحبه‌ای نکته‌ای را عرض کردم که در این رابطه از روح بلند آیت‌الله مصباح[یزدی] عذرخواهی می‌کنم که ما چقدر کوتاه فکر می‌کردیم و کرامت آقای مصباح را ما چه می‌دیدیم که اینجور فضایی فراهم شد و در اثر آن برخی از افراد غافل گاهی جسارت کردند و این حرف ما باعث شد که این‌ها در موضع بدی قرار گیرند و به ساحت یک نماینده ائمه اطهار و هادی راه جسارت صورت گیرد.

وی افزود: من از روح بلند این علامه، این فقیه و این ولی‌الله عذرخواهی می‌کنم. همچنین از خانواده ایشان و عموم مومنانی که پای خطبه‌های ما بوده‌اند و دلی با این روضه‌خوان دارند و این روزها شاهد این طوفان‌ها هستند و از همه با همه وجودم عذرخواهی می‌کنم.

 صدیقی با بیان اینکه من نباید آن مطلب را نقل می‌کردم، اظهار داشت: اولاً جا نداشت من کرامت آیت‌الله مصباح را یک همچین چیزی بگویم، ثانیاً آن مطلب خیلی دقیق نبود، چراکه شاید آن غسال هم خیلی دقیق نبود. نقل شده بود و ما هم نقل را بازگو کردیم. از اینکه این نقل را بیان کردم بین خودم و خدا از آیت‌الله مصباح شرمنده‌ام و از شما مومنان که گاهی ما باعث می‌شویم که به شما زخم‌زبان بزنند هم شرمندگی دارم. از امام زمان هم عذرخواهی می‌کنم، از رسول‌الله(ص) عذرخواهی می‌کنم و در محضر شما و همه کسانی که این صدا را می‌شنوند اعلام شرمندگی و انفعال دارم.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که قصد و غرضی نداشتم، آدم به کسی که او را خیلی دوست دارد[اگر نقلی صورت گیرد] خیلی زود باور می‌کند، شما شاهدید من سالیان سال در رسانه آمدم اما هیچوقت چنین حرف‌هایی بیان نکردم. هیچ‌گاه از این مسائلی که برای شماها مزاحمتی ایجاد شود نگفته‌ام، ما خادم شما و نوکر مردم هستیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه کرامت آیت‌الله مصباح تلاش‌های علمی ایشان است، تصریح کرد: صریحاً اعلام می‌کنم که مطلب، مطلب دقیقی نبوده است، شاید آن غسال هم به دلیل اینکه محبتی داشته است برایش توهمی پیش آمده، البته کرامت بزرگ‌تر از این موارد از آیت‌الله مصباح‌یزدی همان کتاب‌ها و سخنرانی‌های ایشان است، اعمال صالح، فرزندان ایشان و شاگردانی که تربیت کردند، است. ما اشتباه کردیم که آن موضوع را به عنوان کرامت نقل کردیم، در اصل این مطلب خیلی دقت نشده است، شاید به آن کیفیت نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز