خبرگزاری کار ایران

همزمان با دهه کرامت؛

مرکز نیکوکاری جهادی نفس در استان سمنان افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۰۷۲

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان، گفت: مرکز نیکوکاری جهادی "نفس" با فعالیت در 3 مقوله همزمان با دهه کرامت در سمنان آغاز به کار می کند.

به گزارش ایلنا، محمد حسین ذوالفقاری مدیر کل کمیته امداد استان سمنان، در خصوص کمیته های مرکز جهادی "نفس" بیان کرد: این 3 کمیته شامل: شناسایی مادران در معرض تصمیم به سقط، ارائه مشاوره با بهره‌گیری از متخصصین، فرهنگ‌سازی و حمایت از خانواده‌ها گروه هدف، است.

وی هدف از ایجاد مرکز نیکوکاری نفس را کمک به چالش بزرگ جمعیت که در کشور دانست و تصریح کرد: این مرکز باهدف نشر و گسترش فرهنگ جوانی جمعیت و با نیروهای متخصص حوزه بهداشت و درمان دردهه کرامت افتتاح می‌شود.

 ذوالفقاری بابیان اینکه مرکز نیکوکاری نفس، در کنار مرکز نفس به نشر و گسترش فرهنگ جوانی جمعیت کمک خواهد کرد، افزود: فرهنگ‌سازی و گسترش فرهنگ جوانی جمعیت و دوری از تک‌فرزندی، کمک به خانواده‌های دارای مشکل و حل معضلات آنان جهت حفظ جنین سالم و تربیت کنشگر حوزه جمعیت از دیگر اقدامات این مرکز است.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان  بهره‌گیری از نیروهای متخصص (حوزه بهداشت و درمان) را تفاوت و مزیت عمده مرکز نیکوکاری جهادی نفس با دیگر تشکل‌هایی که در حوزه جمعیت کار می‌کنند بر شمرد و تصریح کرد: این رویکرد تخصصی باعث می‌شود تا آموزش‌ها، پیگیری‌ها و اغناسازی ها با رویکرد علمی بوده و به قطع یقین، مورد مناسبی در موضوع کمک به مبحث جوانی جمعیت است.

نفس مخفف (نجات فرزندان سقط) بوده و در مرکز نیکوکاری جهادی نفس ‌ که با همین عنوان نامگذاری شده در راستای پیشگیری از سقط جنین سالم تلاش می‌شود که خانواده‌های بسیاری را از سقط فرزندان در راهشان منصرف کند.

۱۶۱ مرکز نیکوکاری در استان سمنان در حال خدمت رسانی به نیازمندان است که از این مجموع ۷۵ مرکز به صورت تخصصی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز